BEDRIJVENGIDS   |   BOLLYWOOD   |   DANCE   |   DATING   |   FORUM   |   HINDU   |   ISLAM   |   REALTONES   |   TV
advertentie

Ga terug   IndianFlava.nl | Your Bollywood Community > IndianFlava.NL Algemeen > IndianFlava.NL Lounge

IndianFlava.NL Lounge Gewoon babbelen over nutteloze dingen
Antwoord

LinkBack Discussietools Weergave
Oud 13 maart 2005, 12:46   #11 (permalink)
koemba
Gast

[quote=****PRADA****][quote=Anwar Puttarjee][quote=****PRADA****]Ik ben het met Faya eens dat deze enquete niet kan bijdragen aan de diabeteszorg. Ik snap dus niet waarom je dat in je onderzoekje vermeldt. Als je erg ruim bent geweest met je formulering en beodelde dat door dit onderzoekjje de voorlichting naar Hindoestanen toe verbeterd kan worden, dan vind ik de enquete wel geschikt.

Ik ga het ook maar even invullen.

Jij moet eerst eens leren wat tekstbegrip is. Ik zeg dat dit onderzoekje geenszins bij kan dragen aan diabeteszorg. De vragen hebben slechts betrekking op voorlichting ove rdiabetes.

Ik denk dat deze enquete wel degelijk hut heeft. De meeste Hindoestanen kennen wel iemand met diabetes en velen zijn zich er niet van bewust dat ze veel kans hebben het te krijgen. Van deze enquete wordt je inhoudelijk niet veel wijzer. Echter, misschien realiseert iemand die de enquete invult dat zijn kennis over diabetes ernstig tekort schiet en zal hij zich er vervolgens in verdiepen. Da's al een resultaat op zich.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2005, 14:39   #12 (permalink)
Doc
Gast

[quote=Anwar Puttarjee][quote=****PRADA****][quote=Anwar Puttarjee][quote=****PRADA****]Ik ben het met Faya eens dat deze enquete niet kan bijdragen aan de diabeteszorg. Ik snap dus niet waarom je dat in je onderzoekje vermeldt. Als je erg ruim bent geweest met je formulering en beodelde dat door dit onderzoekjje de voorlichting naar Hindoestanen toe verbeterd kan worden, dan vind ik de enquete wel geschikt.

Ik ga het ook maar even invullen.

Jij moet eerst eens leren wat tekstbegrip is. Ik zeg dat dit onderzoekje geenszins bij kan dragen aan diabeteszorg. De vragen hebben slechts betrekking op voorlichting ove rdiabetes.

Precies.... ons een beetje leren over tekstbegrip. voorkomen is beter dan genezen... maar goed.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2005, 17:26   #13 (permalink)
Avish
Gast

[quote=****PRADA****]Jij moet eerst eens leren wat tekstbegrip is. Ik zeg dat dit onderzoekje geenszins bij kan dragen aan diabeteszorg. De vragen hebben slechts betrekking op voorlichting over diabetes.

Op basis waarvan zeg jij dit?

Heb jij toevallig onderzoek gedaan hiernaar?

zo ja leg eens uit en maak het helder voor ons

zo nee, moet je je snuit eens houden en minder hoog van de toren blazen
  Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2005, 21:25   #14 (permalink)
Minakshi
Gast

Zorg

zorg (de ~, ~en, ~en, ~en)
1 de moeite en de pogingen die men doet om iets in stand of in goede conditie te houden, of zo goed mogelijk te doen zijn of te maken.
...
(van Dale)

Dus zorg is meer dan een medicijntje. Het hele proces rondom het reguleren van de bloedsuikerspiegel is dus diabeteszorg. En dat is dus vanaf de eerste voorlichting van de huisarts of wie dan ook, tot en met de behandeling met insuline.

De uitspraak dat dit onderzoek 'geenzins' kan bijdragen aan de verbetering hiervan, is volgens mij nergens op gebaseerd. Mijn mening, dat dit onderzoek wel tot verbetering kan leiden, wel.

Het is namelijk zo dat de ZORG pas op Hindoestanen kan worden aangepast, wanneer bekend is wat Hindoestanen over de ziekte weten.

Pas dan kan rekening gehouden worden met specifieke leefgewoonten en kan meer aandacht worden besteed aan aspecten rondom diabetes die voor Hindoestanen nog redelijk onbekend zijn.

Iedereen die wel het nut van het onderzoek inziet en de vragenlijst ook heeft ingevuld: bedankt!

Minakshi
http://diabetes.minakshi.nl
  Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 00:22   #15 (permalink)
****heterosexual VIKI****
Gast

Citaat:
Originally posted by Faya-lobie
Heb formulier gelezen, echter niet ingevuld. Ik zie niet in dat deze enquete leid tot verbetering van de diabeteszorg. Ik las dat u studeert op de EUR, wel dan is de nivo van onze universiteiten verslechterd. Desalniettemin succes met je onderzoek en studie.
Ik blijf het met Faya eens. Dus zolang geen van jullie expert is op het gebied van toegepast wetenschappelijk onderzoek, wens ik niet geconfronteerd te worden met jullie hooghartige meningen (inderdaad, niet emer dna meningen).
  Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 01:22   #16 (permalink)
Anwar Puttarjee
Gast

[quote=****PRADA****]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Faya-lobie
Heb formulier gelezen, echter niet ingevuld. Ik zie niet in dat deze enquete leid tot verbetering van de diabeteszorg. Ik las dat u studeert op de EUR, wel dan is de nivo van onze universiteiten verslechterd. Desalniettemin succes met je onderzoek en studie.
Ik blijf het met Faya eens. Dus zolang geen van jullie expert is op het gebied van toegepast wetenschappelijk onderzoek, wens ik niet geconfronteerd te worden met jullie hooghartige meningen (inderdaad, niet emer dna meningen).
Meningen waarvan je er niet eens 1 hebt kunnen weerleggen. Dat zegt mijn inziens al genoeg.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 01:27   #17 (permalink)
****heterosexual VIKI****
Gast

[quote=Anwar Puttarjee]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ****PRADA****
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Faya-lobie
Meningen waarvan je er niet eens 1 hebt kunnen weerleggen. Dat zegt mijn inziens al genoeg.
Wat wordt er in de topic egzegd: de enquete is slecht/de enquete is goed. Hmm, lekekr veel is er om t eweerleggen.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 01:36   #18 (permalink)
Anwar Puttarjee
Gast

Tis toch echt niet zo zwart/wit als jij beweert:

Citaat:
Originally posted by koemba+-->
QUOTE(koemba)
Ik denk dat deze enquete wel degelijk hut heeft. De meeste Hindoestanen kennen wel iemand met diabetes en velen zijn zich er niet van bewust dat ze veel kans hebben het te krijgen. Van deze enquete wordt je inhoudelijk niet veel wijzer. Echter, misschien realiseert iemand die de enquete invult dat zijn kennis over diabetes ernstig tekort schiet en zal hij zich er vervolgens in verdiepen. Da's al een resultaat op zich.[/b]
Citaat:
Originally posted by Doc+-->
QUOTE(Doc)
Citaat:
Originally posted by Anwar Puttarjee
Voorlichting is toch een onderdeel van zorg? Het kan dus zeker wel bijdragen hieraan.
Precies.... ons een beetje leren over tekstbegrip. voorkomen is beter dan genezen... maar goed.[/b]
  Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 09:25   #19 (permalink)
Avish
Gast

Citaat:
Originally posted by ****PRADA****
Dus zolang geen van jullie expert is op het gebied van toegepast wetenschappelijk onderzoek, wens ik niet geconfronteerd te worden met jullie hooghartige meningen (inderdaad, niet emer dna meningen).
speak for yourself........

Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 13:52   #20 (permalink)
Vishal
Gast

[quote=****PRADA****]Ik blijf het met Faya eens. Dus zolang geen van jullie expert is op het gebied van toegepast wetenschappelijk onderzoek, wens ik niet geconfronteerd te worden met jullie hooghartige meningen (inderdaad, niet emer dna meningen).

Dank je voor je toestemming om mijn mening te mogen geven...

Kijk eens goed naar die enquete. Er wordt gevraagd naar wat en hoeveel je weet en waar je je info vandaan hebt. Hieruit zou je relaties kunnen trekken tussen bijv informatiebron en kwaliteit van informatie. Als blijkt dat mensen die hun informatie over diabetes van vrienden krijgen en deze informatie blijkt niet te kloppen, dan zou je hier dus qua voorlichting op kunnen inspelen. En zoals Avish al zei, voorkomen is beter dan genezen.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten