BEDRIJVENGIDS   |   BOLLYWOOD   |   DANCE   |   DATING   |   FORUM   |   HINDU   |   ISLAM   |   REALTONES   |   TV
advertentie

Ga terug   IndianFlava.nl | Your Bollywood Community > IndianFlava.NL Algemeen > IndianFlava.NL Lounge

IndianFlava.NL Lounge Gewoon babbelen over nutteloze dingen
Antwoord

LinkBack Discussietools Weergave
Oud 6 april 2005, 10:49   #1 (permalink)
marise
Gast

Calypso tv

Hallo,

ik ben studente antropologie en voor het vak media, moderniteit en populaire cultuur wil ik graag een presentatie houden over hindostaanse media in Nederland. Ik heb een paar keer naar Calypso tv gekeken en vond dat erg leuk. Ik ben benieuwd want jullie van de zender (of een soortgelijke in Den Haag) vinden. Is het vooral voor ouders bedoeld of vinden jongeren het ook leuk om naar te kijken? Zo ja, wat vinden jullie er dan zo leuk aan? Helpt de zender om een band te scheppen met andere hindostaanse mensen?
Ik hoop dat jullie deze vragen willen beantwoorden.
Dank je wel,
groet Marise :D
  Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2005, 10:52   #2 (permalink)
Faya-kroitie
Gast

Dag Marise.
Nooit van de zender gehoord
  Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2005, 11:47   #3 (permalink)
marise
Gast

calypso tv

Calypso tv zendt uit op A2, een amsterdamse zender. Ik denk dat het vergelijkbaar is met ZEE TV.
Ze zenden oude Bollywood films uit, hindostaanse bijeenkomsten met dans en muziek en je kunt videoclips aanvragen als je moeder of iemand anders die jarig is. Ik weet niet of dat op ZEE TV net zo is. Maar volgens mij is er in de regio Den Haag nog zo'n soort zender.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2005, 11:49   #4 (permalink)
Faya-kroitie
Gast

Is het betaald TV
  Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2005, 12:27   #5 (permalink)
Rosita
Gast

Ik vind er niet zo veel aan. De kwaliteit van die zender is slecht, het lijkt net of je naar Surinaamse tv kijkt. ( daarmee bedoel ik de layout van de uitzendingen.) Misschien dat ik daarom er nooit naar kijk.
Terwijl Zee Tv een betere kwaliteit heeft en leuker om naar te kijken.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2005, 12:31   #6 (permalink)
Oxazepamum
Gast

Citaat:
Originally posted by Faya-lobie
Is het betaald TV
Nope, het is gewoon een onderdeel van de Lokale omroep Amsterdam, beter bekend als Salto.

Marise, ik denk niet dat je Calypso in dit verband kunt vergelijken met Zee TV. Zee TV is een echte Indiase entertainmentzender die wereldwijd miljoenen kijkers trekt en erg veelzijdig is in de programmering. Calypso is gewoon onderdeel van een lokale omroep met een klein budget en gericht op een lokale gemeenschap (in dit geval Amsterdam e.o.)

Rotterdam en Den Haag kennen soortgelijke omroepjes, daarnaast vind je nog een paar van die omroepjes die via lokale TV of radio uitzenden verspreid over het land. Ooit hadden we er ook eentje hier in Arnhem, totdat de big boss het loodje legde :)
  Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2005, 18:35   #7 (permalink)
Sheela
Gast

Tis inderdaad echt niet te vergelijken met Zee-tv,daar zit een hemelsbreed verschil tussen waar Calypso niet aan kan tippen

Hoewel ik de programma's van Calypso-tv soms best leuk vind om te zien, als de onderwerpen me aanspreken, alleen vind ik wel dat ze echt betere film en dan vooral geluidskwaliteit mogen presenteren, want dat laat echt vaak te wensen over, en de filmkwaliteit van veel uitzendingen is zelfs superslecht, en t geluid soms verre van duidelijk te horen.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2005, 22:37   #8 (permalink)
marise
Gast

Misschien moet ik dan maar eens ZEE tv gaan kijken. Ik heb er alleen van gehoord, nooit gezien omdat ik het niet kan ontvangen en Salto tv (Calypso) wel.
Bedankt voor jullie reacties
  Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2005, 13:33   #9 (permalink)
Avish
Gast

Ik moet Calypso TV mijn complimenten geven.

Gezien het budget waarmee hij te werk gaat, vind ik dat die zender behoorlijk mooie dingen laat zien.

Oki, is geen top kwaliteit qua beeld en geluid, maar dat neem ik voor lief, maar de onderwerpen zijn kwalitatief vaak wel ok.

ik kijk er regelmatig naar
  Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2005, 13:35   #10 (permalink)
NiniBeebie
Gast

Ken ik niet :eh:
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten