BEDRIJVENGIDS   |   BOLLYWOOD   |   DANCE   |   DATING   |   FORUM   |   HINDU   |   ISLAM   |   REALTONES   |   TV
advertentie

Ga terug   IndianFlava.nl | Your Bollywood Community > IndianFlava.NL Algemeen > Nieuws & Actualiteiten

Nieuws & Actualiteiten Praten over de actualiteitenprogramma's, andere programma's die op de tv komen en wat er in de kranten staan.
Antwoord

LinkBack Discussietools Weergave
Oud 18 november 2006, 13:43   #1 (permalink)
Aart Tuynman
Gast

Docent krijgt gouden handdruk na seksueel misbruik

Uitgegeven: 17 november 2006 08:16

AMSTERDAM - Een docent van het Haags Montessori Lyceum die zich schuldig heeft gemaakt aan seksueel misbruik van een 16-jarige leerling, kreeg van de directie van zijn school een gouden handdruk van twintigduizend euro en een groots afscheidfeest. Dat schrijft De Telegraaf vrijdag.

De 41-jarige docent algemene natuurwetenschappen en biologie zou sinds 2004 een relatie van anderhalf jaar met het meisje hebben gehad. Toen dat in juni bekend werd, is hij volgens het dagblad op non-actief gezet. De moeder van het meisje werkte ook op de school en zou geen reactie hebben gekregen toen zij de situatie meldde bij de directie. Later zou zij zijn ontslagen.

Het Bureau Onderwijsinspectie stelt in de krant dat sprake is van seksueel misbruik, ook al stemt het meisje zelf in met de verhouding. "Een docent en een leerling zijn namelijk niet gelijkwaardig. De school is verplicht aangifte te doen", zegt een woordvoerder.

Het is niet duidelijk of dat is gebeurd. De politie zegt op de hoogte te zijn van de zaak, maar stelt dat het meisje geen aangifte wilde doen.

De directeur zegt dat het arbeidscontract van de docent ontbonden is bij de kantonrechter, toen de relatie aan het licht kwam. "En dan is het zeer gebruikelijk dat iemand wat geld meekrijgt. En wat wij organiseren voor een collega die afscheid neemt, is een interne aangelegenheid." Hij ontkent dat sprake is van seksueel misbruik, omdat het meisje bijna volwassen is.

Bron : http://www.nu.nl/news/888859/15/Docent_kri...l_misbruik.html
  Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2006, 14:28   #2 (permalink)
BHooT
Gast

Re: Docent krijgt gouden handdruk na seksueel misbruik

Citaat:
Originally posted by Aart Tuynman

Uitgegeven: 17 november 2006 08:16

AMSTERDAM - Een docent van het Haags Montessori Lyceum die zich schuldig heeft gemaakt aan seksueel misbruik van een 16-jarige leerling, kreeg van de directie van zijn school een gouden handdruk van twintigduizend euro en een groots afscheidfeest. Dat schrijft De Telegraaf vrijdag.

De 41-jarige docent algemene natuurwetenschappen en biologie zou sinds 2004 een relatie van anderhalf jaar met het meisje hebben gehad. Toen dat in juni bekend werd, is hij volgens het dagblad op non-actief gezet. De moeder van het meisje werkte ook op de school en zou geen reactie hebben gekregen toen zij de situatie meldde bij de directie. Later zou zij zijn ontslagen.

Het Bureau Onderwijsinspectie stelt in de krant dat sprake is van seksueel misbruik, ook al stemt het meisje zelf in met de verhouding. "Een docent en een leerling zijn namelijk niet gelijkwaardig. De school is verplicht aangifte te doen", zegt een woordvoerder.

Het is niet duidelijk of dat is gebeurd. De politie zegt op de hoogte te zijn van de zaak, maar stelt dat het meisje geen aangifte wilde doen.

De directeur zegt dat het arbeidscontract van de docent ontbonden is bij de kantonrechter, toen de relatie aan het licht kwam. "En dan is het zeer gebruikelijk dat iemand wat geld meekrijgt. En wat wij organiseren voor een collega die afscheid neemt, is een interne aangelegenheid." Hij ontkent dat sprake is van seksueel misbruik, omdat het meisje bijna volwassen is.

Bron :http://www.nu.nl/news/888859/15/Doce..._misbruik.html
Dan neemt die leraar toch zelf ontslag. Wat een gezeik weer om niks zeg. Meisje wilt zelf! Ik ken ook een leraar die nam ontslag, en heeft nu ook met een leerlinge. Leeftijden, 18 meisje en leraar 28.

Nog big deal. Maar maken ze ons druk om tegenwoordig. Zolans ze niet verkracht gaan worden en het meisje heeft het naar haar zin met hem, zie ik het probleem niet in. Maar het is zeker omdat het een leraar betreft. Kijk als een mooie vrouw van 30 met een jongen van 18 heeft, dan klaagt natuurlijk niemand. Maar omdat het een leraar is denkt iedereen gelijk weer aan misbruik dit en dat.

En dan nog? Hij krijgt ontslag, krijgt zijn premie mee. Waarom moeten wij daar als mensen nou mee bemoeien? Ten eerste het is gewoon geen sexueel misbruik (want anders zou er allang aangifte gedaan zijn door de ouders of het meisje, en of de inspectie het nou ziet als misbruik dat zijn twee heel verschillende dingen, iets kan je zien, of iets is eenmaal zo gebeurd!), ten tweede kennen de meeste de situatie niet van beiden, ten derde ontslag premie is geen beloning. Maar uiteraard alleen de wat minder snuggeren mensen zullen dat natuurlijk gaan suggereren uit zo een krantartikel.

Kranten schreeuwen altijd alles van de toren alsof ze gelijk hebben en alles weten, maar in werkelijkheid blazen ze de shit alleen maar op om extra commotie te veroorzaken.

Echt krankzinnig gewoon, gaat men ook nog eens bepalen wie met wie een relatie mag hebben in het leven... Moet niet gekker worden deze maatschappij...
  Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 13:08   #3 (permalink)
Faya-kroitie
Gast

Bhoot, als het jouw dochter zou overkomen, zou je ook zo reageren?

Wat betreft de artikel..............Hoog uit belachelijk met betrekking tot feest en gouden handdruk. Een meisje van 16 is minder jarig.!!! Ik zou als collega van de docent niet deelnemen in het afscheidsfeest.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 12:04   #4 (permalink)
Aart Tuynman
Gast

Citaat:
Originally posted by JB-007
Wat betreft de artikel..............Hoog uit belachelijk met betrekking tot feest en gouden handdruk. Een meisje van 16 is minder jarig.!!! Ik zou als collega van de docent niet deelnemen in het afscheidsfeest.
De "age of consent", de leeftijd waarop mensen sex mogen hebben, is in Nederland 16 jaar. Dus een relatie tussen een man van 41 en een meisje van 16 is op zich niet illegaal. De leerlinge stemde er ook mee in. Ik vind het dan ook een beetje overdreven om van sexueel misbruik te spreken. In strafrechtelijke zin is de docent ook niet strafbaar.

Relaties tussen docenten en leerlingen zijn in het middelbaar onderwijs wel verboden. Het is een gegronde reden voor oneervol ontslag op staande voet. Dat had dan ook moeten gebeuren. En hij had dus geen afscheidsfeest en geen gouden handdruk moeten krijgen. Ook vind ik dat hij geen WW-uitkering moet krijgen, omdat hij nu verwijtbaar werkloos is.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 16:19   #5 (permalink)
Sonayna
Gast

Helemaal mee eens.
Ze wilde het zelf, een relatie van 1.5 jaar noem je geen sexueel misbruik.
Dat feest en die gouden handdruk zijn wel een tikkeltje teveel van het goede!
  Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 10:48   #6 (permalink)
AnantSriVibhushitParmHans
Gast

Hij heeft geen handdruk nodig maar een harde handstoot.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 11:19   #7 (permalink)
Chandika
Gast

Citaat:
Originally posted by Sonayna
Helemaal mee eens.
Ze wilde het zelf, een relatie van 1.5 jaar noem je geen sexueel misbruik.
Dat feest en die gouden handdruk zijn wel een tikkeltje teveel van het goede!
Ik begrijp je, maar vind ook dat docenten juist de verantwoordelijkheid hebben om dit soort dingen te voorkomen.
Een paar nichten van mij hebben volgens mij 6/7 jaar geleden ook les van hem gehad. Ze werden ook benaderd door hem, kregen opmerkingen over hun uiterlijk en betast. Maar zij gingen er verder niet op in.
Maar niet ieder meisje van 16 denkt na over wat er kan gebeuren. Op zo een leeftijd denken de hormonen meer. Ik vind toch dat de verantwoordelijkheid meer bij de docent ligt. Kinderen vinden die extra aandacht wel leuk en kunnen niet altijd helder nadenken over zulke zaken en de gevolgen ervan.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 12:01   #8 (permalink)
Sonayna
Gast

Citaat:
Originally posted by Chandika+-->
QUOTE(Chandika)
  Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 13:37   #9 (permalink)
Aart Tuynman
Gast

Citaat:
Originally posted by Chandika
Ik begrijp je, maar vind ook dat docenten juist de verantwoordelijkheid hebben om dit soort dingen te voorkomen.
Een paar nichten van mij hebben volgens mij 6/7 jaar geleden ook les van hem gehad. Ze werden ook benaderd door hem, kregen opmerkingen over hun uiterlijk en betast. Maar zij gingen er verder niet op in.
Dat je nichten zijn betast is inderdaad heel erg. Feitelijk is dat gewoon aanranding. Als het nog mogelijk zou zijn om er aangifte van te doen, zouden ze dat zeker moeten doen, want dan kan die smeerlap ten minste ook nog via het strafrecht aangepakt worden.

Als het blijkbaar zo'n smeerlap is, dan zullen je nichten echt niet de enige zijn die door hem benaderd en betast werden.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 18:19   #10 (permalink)
Tantric Pandit
Gast

Niet alleen heeft hij kunnen "genieten" van zijn schoolmeisje(s) ook heeft hij een lekker bedrag meegekregen.

Heerlijk dat vak.

Al had ik hem gecastreerd.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten