BEDRIJVENGIDS   |   BOLLYWOOD   |   DANCE   |   DATING   |   FORUM   |   HINDU   |   ISLAM   |   REALTONES   |   TV
advertentie

Ga terug   IndianFlava.nl | Your Bollywood Community > IndianFlava.NL Algemeen > Nieuws & Actualiteiten

Nieuws & Actualiteiten Praten over de actualiteitenprogramma's, andere programma's die op de tv komen en wat er in de kranten staan.
Antwoord

LinkBack Discussietools Weergave
Oud 21 december 2008, 20:28   #1 (permalink)
Root Admin

Discussies: 171
Rep kracht: 10 Administrator is on a distinguished road
Laxmi Narayan Mandir

Zoals we weten kent het Hindoeïsme twee stromingen: Arya Samaaj en Sanatan Dharm. Voor deze twee stromingen wordt er een bouwplan ontwikkeld in Zoetermeer. Het bouwplan is ontwikkeld vanuit de basis gedachte dat deze twee stromingen gelijk zijn AUM. Als je het ontwerp bekijkt dan zie je ook dat de bogen naar het midden toegaan en elkaar snijden boven in het midden en hoger dan de koepels vorm ETHER. De koepel hoogte zijn principe gelijk zijn.

Het Aryadeel is LUCHT het Sanatan deel is Vuur
In het midden van deze twee mandirs komt een fontein WATER. Als je de ronde lijnen doortrekt van de koepels naar beneden dan kom je terecht in de AARDE. Aan de voorzijde van de mandir komt in het midden de ZON. Aan de achterzijde van de mandir komt de een klok de TIJD

Er zullen voor het Sanatan deel 7 koepels worden toegepast Brahma, Vishnu, Shiva, Laxmi Dhoerga en Saraswatie en Ganesh. De hoogte van 5 koepels zijn gelijk, twee zijn groter waarvan de grootste Bharmha is en de iets kleinere Dhoerga. Onder de koepel boven op het dak van Arya Samaj zullen meditatie en howan worden georganiseerd Het plan wordt ontwikkeld voor Arya Samaj en Sanatan Dharm waarbij respect over en weer de drager is om dit bouwplan te ontwikkelen.
Laxmi Narayen Mandir
Hindoe spiritueel Centrum
Zoetermeer
Help mee aan de bouw van de mandir
Kijk ook op de website van Welkom op de site van mandir Zoetermeer

Laatst gewijzigd door Administrator : 21 december 2008 om 20:35. Reden: Laxmi Narayan Mandir
Administrator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2008, 16:45   #2 (permalink)

Discussies: 7
Rep kracht: 0 dewanand is on a distinguished road
Re: Laxmi Narayan Mandir

een mandir bouwen gaat hindoestanen niet redden in nederland. 70 procent van de hindoestanen is al verloren en heeft geen geloof meer. Ja, waarom willen jullie dan een mandir bouwen?

Het hele hindoeisme in Nederland is gewoon al dood. Hindoecultuur is dood en vergeten. Hindoestanen zijn allemaal koelienisten geworden en geloven in daroe, doksa, dansie en diabetes. Hindoestanen zijn een verloren volk nu in nederland en ook in suriname.

Bouw liever een groot crematiecentrum voor de laatste echte zuivere hindoes.

het gaat jullie echt nooit lukken om deze mandir in zoetermeer te bouwen, want alle hindoes in zoetermeer zijn nephindoes.

dewanand
Oud 25 december 2008, 20:54   #3 (permalink)

Geslacht: Man
Discussies: 2
Rep kracht: 0 HINDUSTAN is an unknown quantity at this point

Zoals altijd heeft de inmiddels bij Hindoestanen levende legende Dewanand een zeer cruwe manier van feiten opsommen...maar zoals meestal heeft hij in de basis wel gelijk..

Aan de andere kant als positieve noot denk ik zelf wel dat je na de beginperiode waarin alle nepHindoes zich komen laten zien, uiteindelijk wel grotendeels de integere Hindoes overblijven.
Ik hoop alleen echt dat ze het bestuur niet overlaten aan alleen Hindoestanen, anders gaan we op een gegeven moment entree moeten betalen wegens zogenaamde kosten en na 2 jaar is het failliet en opeens rijden er weer een paar bestuursleden rond in een zeer royale nieuwe auto

Ik zie al dat je kan doneren. Ja natuurlijk. Het is altijd hetzelfde. De goedgelovige Hindoestanen doneren wel.
Niet beseffende dat je voor dit soort projecten altijd een subsidie krijgt.
Ik weet nu dus al zeker dat er oplichters aan dit project meedoen..

Ervaringen genoeg met het verleden t/m het heden. Alle allochtonen lichten altijd hun eigen volk het hardste op omdat dat het makkelijkste is, bij Turken, Marocs enz. is het al niet anders

Laatst gewijzigd door HINDUSTAN : 25 december 2008 om 20:58.
HINDUSTAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2009, 01:34   #4 (permalink)

Rep kracht: 0 Visnoe is an unknown quantity at this point

Beste heren,

Nep hindoes, het gaat jullie nooit lukken de mandir te bouwen, Dewanand in basis wel gelijk, Entree betalen, Royale nieuwe auto, Doneren, Subsidie , zeker weten dat er aan dit project oplichters meedoen. Oplichten van je eigen volk.

Deze opsomming heeft mij aanleidng gegeven te reageren

De Nephindoes bestaan niet, een ieder geloof op zijn manier welke ik respecteer.
Het zal lukken met god wil en kracht om deze mandir te bouwen, daar geloof ik in.

Dewanand heeft als basis wel een punt de hindoe geloof is verloren als WIJ er niets aan doen dat dit 70 procent is overdreven omdat de hindoe op zijn manier geloof, hij of zij hoef dit niet perse in een mandir te doen, maar dat de hindoe geloof dat is een geven.

Het is voor de hindoe gemeenschap te mooi om waar te zijn, dat er daadwerkelijk een mandir in Zoetermeer komt.

Deze mandir dient als een grote ontmoetingsplek, het pleintje voor de mandir is de Mathatma Gandhiplein, zodat de hindoe ook hun geloof en hun familie in de mandir kan ontmoeten.

Entree zal niet betaald hoeven te worden men mag DAAN doen als je dit wilt anders mag je gewoon naar binnen. DAAN doen is iets uit je zelf vanuit je hart.
Als WIJ samen deze mandir bouwen zal er ook geen kosten zijn om te financieren, want en ieder heeft DAAN gegeven, ik ben voor elke cent dankbaar. De DAAN geld zal worden gebruikt voor onderhoud en bijkomende kosten, die je kan controleren.

Royale Auto, wij hebben allemaal een normale auto van Mercedes A klasse tot Opel.

Je MAG doneren je MOET het NIET.

Subsidie:
Er is in Nederland een scheiding tussen KERK en STAAT, voor het bouwen van een gebouw als de mandir (kerk) is er geen sudsidie. Voor de invulling later als het gebouw er staat kan je subsidie krijgen voor culturele aktiviteiten NU dus niet.

Dat er zeker oplichters aan het project mee doen vind ik buiten gewoon onbegrijpelijk dat mensen zo denken, als je het allemaal wilt controleren meld dit dan en ga het a.u.b. controleren. Meld je aan bij de kascommissie. Je mag mijn bijdrage ook controleren deze bedraagt 1 Euro, ben ik voor deze 1 Euro de oplichter.

Ik hoop dat WIJ als hindoes eindelijk zullen inzien dat er daadwerkelijk en mandir wordt gebouwd maar ook dat wij zonder hulp van u allen deze mandir niet kunnen bouwen, wij hebben jullie hulp nodig deze kan je bieden voor 1 Euro zodat wij de bouw kunnen betalen deze Euro kan je controleren, we zullen niet naar Suriname of India ermee gaan, maar gebruiken om de mandir te bouwen.

Dank

Visnoe
Visnoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2009, 13:01   #5 (permalink)

deze mandir krijgt twee ingangen, een voor sanatanis en een voor arya samajis. Dit is gewoon apartheid. Werk liever aan eenheid tussen deze twee hindoeistische stromingen en verricht onderzoek, samen met experts en jongeren.

Hindoes zijn domme mensen en overal ter wereld weet men dit. Waarom word ik totaal genegeerd door de hindoegemeenschap in nederland? Ik ben de enige koelie die zich hindoeschrijver noemt en die nu de grootste website van een schrijver heeft in Nederland. Maar nee, men blijft mij uitsluiten en discrimineren.

Werk aan eenheid onder Hindoes. Een mandir zoals deze brengt verdeeldheid en daarmee schieten wij niets op.

Ik stel voor dat wij een cybermandir bouwen voor het hele nederlandse taalgebied. Dat is een informatiecentrum over het Hindoeisme op internet, compleet met onderzoek en een centraal hindoe forum. Nou hiermee zal je pas wat opbouwen en het is goedkoper.

Werk aan politieke macht en invloed van Hindoes en sluit mij niet uit. Mail mij als jullie mij erbij willen betrekken.

dewanand
hindoe fundamentalist
delft
Oud 14 januari 2009, 21:35   #6 (permalink)

Discussies: 2
Rep kracht: 0 HINDUSTAN is an unknown quantity at this point

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visnoe Bekijk bericht
Beste heren,

Nep hindoes, het gaat jullie nooit lukken de mandir te bouwen, Dewanand in basis wel gelijk, Entree betalen, Royale nieuwe auto, Doneren, Subsidie , zeker weten dat er aan dit project oplichters meedoen. Oplichten van je eigen volk.

Deze opsomming heeft mij aanleidng gegeven te reageren

De Nephindoes bestaan niet, een ieder geloof op zijn manier welke ik respecteer.
Het zal lukken met god wil en kracht om deze mandir te bouwen, daar geloof ik in.

Dewanand heeft als basis wel een punt de hindoe geloof is verloren als WIJ er niets aan doen dat dit 70 procent is overdreven omdat de hindoe op zijn manier geloof, hij of zij hoef dit niet perse in een mandir te doen, maar dat de hindoe geloof dat is een geven.

Het is voor de hindoe gemeenschap te mooi om waar te zijn, dat er daadwerkelijk een mandir in Zoetermeer komt.

Deze mandir dient als een grote ontmoetingsplek, het pleintje voor de mandir is de Mathatma Gandhiplein, zodat de hindoe ook hun geloof en hun familie in de mandir kan ontmoeten.

Entree zal niet betaald hoeven te worden men mag DAAN doen als je dit wilt anders mag je gewoon naar binnen. DAAN doen is iets uit je zelf vanuit je hart.
Als WIJ samen deze mandir bouwen zal er ook geen kosten zijn om te financieren, want en ieder heeft DAAN gegeven, ik ben voor elke cent dankbaar. De DAAN geld zal worden gebruikt voor onderhoud en bijkomende kosten, die je kan controleren.

Royale Auto, wij hebben allemaal een normale auto van Mercedes A klasse tot Opel.

Je MAG doneren je MOET het NIET.

Subsidie:
Er is in Nederland een scheiding tussen KERK en STAAT, voor het bouwen van een gebouw als de mandir (kerk) is er geen sudsidie. Voor de invulling later als het gebouw er staat kan je subsidie krijgen voor culturele aktiviteiten NU dus niet.

Dat er zeker oplichters aan het project mee doen vind ik buiten gewoon onbegrijpelijk dat mensen zo denken, als je het allemaal wilt controleren meld dit dan en ga het a.u.b. controleren. Meld je aan bij de kascommissie. Je mag mijn bijdrage ook controleren deze bedraagt 1 Euro, ben ik voor deze 1 Euro de oplichter.

Ik hoop dat WIJ als hindoes eindelijk zullen inzien dat er daadwerkelijk en mandir wordt gebouwd maar ook dat wij zonder hulp van u allen deze mandir niet kunnen bouwen, wij hebben jullie hulp nodig deze kan je bieden voor 1 Euro zodat wij de bouw kunnen betalen deze Euro kan je controleren, we zullen niet naar Suriname of India ermee gaan, maar gebruiken om de mandir te bouwen.

Dank

Visnoe
Bedankt voor je toelichting.
Ik zal chronologisch op je posting reageren.
Nephindoes bestaan helaas wel.
Respect is een mooi woord, waar ik ook mee opgegroeid ben. Alleen moet je het ook verdienen, i.p.v. wat sommige mensen denken dat ze het automatisch moeten krijgen omdat ze ouder zijn. Zo werkt dat niet.
Ga eens langs bij de MacDonalds. Dan zie je de zogenaamde Big Mac nephindoes.
Een Hindoe kan veel doen en laten, maar door rund te eten is echt wel een grens overschreden, alle andere crap over vlees eten ten spijt; dat is geen 'eigen manier van het Hindoeïsme' Vishnu, want een Hindoe eet geen rund of je bent geen Hindoe,

In dat licht bezien zit die 70% nephindoe-schatting van Dewanand dichter bij de realiteit dan je denkt.

Daan geld is iets anders dan het bijna in neon knipperende 'doneren maar!' wat er nogal pontificaal bij staat vermeld hierboven.
'Onderhoud en reparaties'. Tja. Die zijn er ongetwijfeld. Maar jah, wie beheert de geldstroom he.
Daan geven mensen in de Mandir. Daan vraag je niet met een bedelactie op internet. Want dat is dit natuurlijk.
Je wekt de suggestie dat door die bijdrage, de realisatie van die Mandir sneller zal verlopen.
Is er echter een raming van hoeveel dit alles moet kosten?Controle? Ik heb nog nooit een kosten/baatje plaatje gezien van de organisatie van welke Milan of festiviteit dan ook, en creatief boekhouden kan ik ook hoor? Kom nou toch..Controleren...Alsof er niet genoeg voorbeelden zijn van hoe Hindoestanen hun mensen oplichten!
Nou, deze Mandir suggestie van geld doneren en het dan opeens 'daan' geven is wel een hele krasse hoor?

Kunnen we die bankrekening ook controleren? Vishnu?
Ik zie te weinig detaillistische informatie op jullie site hoor.
Als ik te wantrouwig ben, komt dat door mijn soortgenoten die er al genoeg misbruik van hebben gemaakt.
HINDUSTAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2009, 01:38   #7 (permalink)

Beste Dewanand

Ik dank je voor je reactie deze is kritisch soms heel erg kritisch maar dat mag.

Ik sluit je niet uit en wil ook graag verder met je in discussie.

Verzoek om je pijlen niet te richten op de Hindoe manier van geloofbeleiden maar op het bouwen van een gebouw een Mandir.

Er zijn inderdaad twee deuren dit is niet een apartheid maar een manier om je eigen geloofingang te hebben. Het is man en de vrouw, vuur en lucht, Yin en Yang. Het is AUM.

Aan de binnenzijde van het gebouw zou technisch een doorgang gemmaakt kunnen worden, deze is er nu niet omdat wij allebei streven maar een zelfstandig gebouw, deze doorgang komt misschien later.

De verhoging is de basis, de fundering van alle hindoes deze plateau is in zijn geheel beloopbaar als de Tajmahal in India, een ieder kan dus overal lopen en een ieder mag in allebeide gebouwen gaan staan en samen hun geloof beleiden.

Hindoes zijn als ze elkaar ontmoeten hindoes zij kennen en weten elkaar gebruiken in geloof en maken het over en weer mee van elkaar.

Wij hebben EENHEID daar staat het gebouw voor, deze gebouw is Uniek in de wereld en heel mooi dat WIJ het in Nederland mogen gaan bouwen.

Op de site van mandirzoetermeer kan je mijn email vinden maar wil in het openbaar met discuseren en sluit je niet uit.

Dank
Visnoe
Oud 15 januari 2009, 02:07   #8 (permalink)

Beste Hindustan,

Ook mijn dank voor je reactie echter zoals ik ook aan Dewanand schreef wil ik het graag beperken tot het gebouw. Als een hindoe bij de MAC een hamburger wilt eten dan mag hij het, het is zijn keus. dit laat ik verder.

Als je de bankrekening wilt controleren dan mag je dat wij willen en zijn heel transparant en spelen geen kiekeboe.

Wij vragen om te helpen om deze mandir te bouwen, een ieder mag DAAN doen wees gewoon bereid om 1 Euro te storten dan is wat ik vraag, echter WIJ durven niet en moeten een ieder uitleggen dat ik en en wij niet met deze Euro naar Suriname of India of een Mercedes gaan kopen.

Verdorie het is 1 Euro, waar hebben wij het over. Ik weet ook dat er goede controle systemen moeten komen en dat wij over veel geld zullen praten misschien wel 100.000 Euro als wij willen doneren, deze kan je moet ook controleren, ik zou zelf willen zeggen je moet ONS controleren omdat je DAAN hebt gegeven. Het is niet zomaar 1 Euro het is DAAN.

Ik wil zelf borg gaan staan voor 125.000 Euro als wij niet doneren, zelf dit is heel transparant en controleerbaar. Als het echt moet dan zal ik dit doen.

Ik weet ook dat er in het verleden mensen de boel hebben bedonderd en dat er geld is verdwenen in zakken, echter wij moeten van het verleden leren.

Het is leer geld geweest, in Zoetermeer wordt er ECHT een mandir gebouwd de bouwaanvraag etc. zijn allemaal ingediend en ook weer controleerbaar. Er is zelfs een Maquette gemaakt.

Ik vraag 1 Euro donatie, als je meer wil schenken is het meer dan welkom.

Ik werk aan dit project voor 1 Euro zelf dit is weer te controleren want jullie mogen alles controleren en weer laten controleren, het is jullie mandir die met DAAN geld wordt gebouw.

Onderhoud aan het gebouw zal middels giften in de toekomst worden gepleegd.

In de mandir zullen ook goede doelen akties worden ondersteund met inzamelingsaktie, ik noem het zelf MANDIR in ACTIE, de tegenhanger van kerk in actie.

Dank

Visnoe
Oud 15 januari 2009, 20:18   #9 (permalink)

namaskar Visnoe,

allereerst mijn zegen voor jullie doel, een mooie mandir bouwen. Ik keur het goed, maar ik ben er niet tevreden over en zal je dat uitleggen.

Kijk, ik was vroeger een soort moslim en later ging ik in bijbelstudiegroepen participeren van blanken. Ik deed zelfs mee met de Jehovah getuigen. Ik was vroeger zo vijftien jaar geleden helemaal geen Hindoe en wist er praktisch niets over.

Ik raakte in een crisis. Door mijn gemengde moslim/hindoe afkomst werd ik overal gediscrimineerd en verstoten. In mandirs verstond ik niets, want alles was in het Hindi en dat versta ik niet. Dus ik had gewoon niets aan jullie mandirs en pandits. Geen enkele pandit heeft mij ooit iets geleerd van mijn Hindoe dharm hoor, want ik werd als lagere kaste behandeld en verstoten. Schande voor pandits.

Uiteindelijk ontdekte ik het Hindoeisme via de boeken van Prabuphada en Sai Baba en bekeerde ik mij tot Hindoe. Nu ben ik Hindoe fundamentalist en alom bekende Hindoeschrijver en Hindoe denker, maar ja, nog steeds zeuren mijn familieleden over mijn niet hindoe moeder en discrimineren zij mij.

Hindoes zijn echt heel domme laffe en bange mensen hoor.

Mbt jullie mandir

NOu, kijk, In de Vedische cultuur en in de sanathan dharm is alleen hogere zuivere kennis belangrijk, want dat leidt tot verlossing uit alle lijden. Dus ik geloof echt niet in een mooi betonnen gebouw.

En zoetermeer, nou daar wonen er minimaal Hindoes. HOe is de bereikbaarheid met het openbaar vervoer?

Hoeveel hindoes wonen nou in Nederland? 90 procent van alle etnische Hindoestanen weet vrijwel niets meer over hun geloof en leren hun kinderen er ook niets over. Hindoestaanse kinderen die hier in Nederland geboren zijn weten zelfs niets meer over de immigratie van hun voorouders naar Suriname en nog minder over hun oude roemrijke geloof. NOu, en nu jij dan met je mandir?

Kennis verspreiden over de hogere VEdische leer is mijn doel.

Organiseer je mandirs in Nederland beter zou ik zeggen. Er is helemaal geen behoefte aan een nieuwe mandir, ergens in een hoek van zoetermeer. Nee, hier enkele voorstellen. mail mij als je wil dat ik jullie dit help te realiseren en mijn hulp is gratis.

Organiseren Hindoestanen en Hindoes in Nederland via bestaande mandirs en organisaties:

1. bouw een centrale cybermandir in het Nederlands, compleet met maillist in hele nl taalgebied, suriname, nederland, nl antillen.

2. hou alle mandirdiensten in het nederlands of regel goede vertalingen.

3. leer de hindoestanen hun geloof, geschiedenis van india, suriname.
kan allemaal via centrale maillist van de mandirs.

4. organiseer en bundel alle Hindoe experts en Hindoe denkers en hindoeschrijvers in een nationale organisatie en help hen om mee te tellen in blanke apartheidsstaat nederland. Ruim alle kleine splinterclubjes gewoon op en assimileer ze.

5. organiseer oprichting shri rama ka desh, eenheidsstaat met hindoemeerderheid, unie suriname, guyana en frans guyana, met open grenzen met INDia en nepal.

NOu, kijk zo help je de Hindoestanen vooruit.

En erken mij als Hindoe fundamentalist. Vergeet niet dat ik jarenlang tussen keiharde blanke beesten heb geleefd en niet bang ben om oorlog te voeren. Ik ben geen laffe, zwakke, domme bange Hindoe.

ok, heb je mijn kennis en hulp nodig, mail mij.

dewanand
Hindoe fundamentalist
waldo@ziggo.nl
Oud 15 januari 2009, 20:27   #10 (permalink)

visnoe,

en nog wat, sorry dat ik zo hard praat, maar mijn verleden is survival en oorlog.

vergeet niet dat blanken echte lange barbaarse beesten zijn en mijn voorouders en mij altijd als apen hebben beschouwd en gediscrimineerd. Ik ben keihard tegen blanken en weet dat zij alleen de taal van oorlog begrijpen.

Marokkanen en Turken zijn keihard tegen blanken en hebben hierom veel meer bereikt, terwijl zij lager geschoold zijn en die hollandse taal slechter kennen.
Blanken moet je keihard aanpakken, dan krijgen zij respect voor je en dan pas zien zij jou als een intelligente mens.

bouw geen mandir, leer Hindoestanen dat zij zich moeten bundelen in een nationale organisatie om oorlog te voeren tegen blanke barbaren. En ik weet nu al dat er apartheid is in heel Europa nu en dat er een wrede Holocaust aankomt binnen twintig jaar. Nu al worden Hindoestanen totaal vernietigd en geestelijk kapot gemaakt of seksueel misbruikt hier in nederland. Kijk om je heen. Er zijn vreselijk veel psychiatrische wrakken bij hindoestanen hier. En teveel afgewerkte en uitgenaaide hindoemeisjes hoor.

waar bouw je een mandir voor? Bouw liever een crematorium met HIndoeistische uitvaartrituelen voor de laatste Hindoes hier in nederland. Zo redt je hun ziel na hun dood.

dewanand
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten