BEDRIJVENGIDS   |   BOLLYWOOD   |   DANCE   |   DATING   |   FORUM   |   HINDU   |   ISLAM   |   REALTONES   |   TV
advertentie

Ga terug   IndianFlava.nl | Your Bollywood Community > IndianFlava.NL Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Religie & Spiritualiteit Hier kan je terecht met al je vragen met betrekking tot spiritualiteit, mantra's, gebeden, rituelen en religieuze verhalen. Voorts wordt je hier in de gelegenheid gesteld om te filosoferen.
Antwoord

LinkBack Discussietools Weergave
Oud 19 september 2005, 12:30   #1 (permalink)
Teddy
Gast

hindoeisme en sex

had een vraag die iemand mij stelde over het hindoeisme en het antwoord erop wist ik niet dus vraag ik het hier aan de wijze mensen op dit forum.

wat zegt het hindoeisme over je zelf plezieren en is dit verboden en mag je op zo een dag geen pooja verichten?
  Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2005, 12:32   #2 (permalink)
Tranga
Gast

Waarom zoeken mensen op de meest onzinnige vragen, antwoord in de religie?

Doe wat je niet laten kunt en laat de religie met rust. Als je problemen hebt met je geweten, zoek daar dan het antwoord!
  Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2005, 12:51   #3 (permalink)
MsLalkie
Gast

Citaat:
Originally posted by Tranga
Waarom zoeken mensen op de meest onzinnige vragen, antwoord in de religie?

Doe wat je niet laten kunt en laat de religie met rust. Als je problemen hebt met je geweten, zoek daar dan het antwoord!
Je hebt gelijk... Maarre sommige mensen zijn nog zoekenden en willen graag visies van anderen.....Dus uit dat oogpunt kan ik wel begrijpen dat hij het vraagt....
  Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2005, 15:41   #4 (permalink)
Tranga
Gast

Kom dan met religeuze vragen........en niet met vragen over masturbatie.....
  Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2005, 15:43   #5 (permalink)
MsLalkie
Gast

Citaat:
Kom dan met religeuze vragen........en niet met vragen over masturbatie.....
Huh? Ik heb het niet zodanig gelezen....Zal wel....

Maar dan nog. Hij kan toch vragen.....
  Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2005, 16:48   #6 (permalink)
Tranga
Gast

Iedereen mag alles vragen...maar we moeten ook een beetje voor onszelf denken, en eerst eens bedenken wat we zoeken in religie.....

Het hinduisme leert ons vooral denken......
  Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2005, 16:53   #7 (permalink)
MsLalkie
Gast

Citaat:
Iedereen mag alles vragen...maar we moeten ook een beetje voor onszelf denken, en eerst eens bedenken wat we zoeken in religie.....

Het hinduisme leert ons vooral denken......
Een van de wijze lessen die ik heb meegekregen is dat we vanuit ons eigen perceptie denken. Vandaar uit oordelen we. Niet iedereen is op die niveau, in dit geval niet zo ver op religieus gebied...

Nogmaals, ik snap je volledig.....
  Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2005, 19:59   #8 (permalink)
Mahesh
Gast

Re: hindoeisme en sex

Aum Namah Shivaaya

Citaat:
Originally posted by Teddy
had een vraag die iemand mij stelde over het hindoeisme en het antwoord erop wist ik niet dus vraag ik het hier aan de wijze mensen op dit forum.

wat zegt het hindoeisme over je zelf plezieren en is dit verboden en mag je op zo een dag geen pooja verichten?
Ik ben het eens met wat hierboven staat maar begrijp wel dat mensen in veel gevallen willen weten wat hun religie over iets te zeggen heeft en daar is ruimte voor....

Ik had wel een vraag: bedoel je met "jezelf plezieren" inderdaad masturbatie? Of bedoel je hier ook mee "toegeven aan je lust en die beleven, voor je plezier, met iemand (getrouwd en/of ongetrouwd)?

In principe sluiten puja en de handelingen om "jezelf te plezieren" elkaar niet uit. Ik zie geen reden om op zo'n dag geen puja te doen, gegeven dat je een grondige bad neemt natuurlijk :P

Kijk, puja of beter gezegd spiritualiteit, is iets dat geintergeerd wordt in je leven, zoals het is. Het verkrijgt een eigen plaats, bij alles wat je doet en zal je helepen richting te geven bij je verder ontwikkeling.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 01:04   #9 (permalink)
Rogue
Gast

Of casual (niet gericht op 'voortplanting' dus) sex in het hinduisme als iets onreins/verwerpelijks wordt gezien, best een fundamentele vraag eigenlijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 01:38   #10 (permalink)
****heterosexual VIKI****
Gast

Citaat:
Originally posted by Rogue
Of casual (niet gericht op 'voortplanting' dus) sex in het hinduisme als iets onreins/verwerpelijks wordt gezien, best een fundamentele vraag eigenlijk.
Niet verwerpelijk, geen zonde. Handelingen die de geest in vervoering brengen bemoeilijken de weg naar spirituele bevrijding.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten