Aum Namah Shivaaya
Citaat:
Originally posted by Teddy had een vraag die iemand mij stelde over het hindoeisme en het antwoord erop wist ik niet dus vraag ik het hier aan de wijze mensen op dit forum.
wat zegt het hindoeisme over je zelf plezieren en is dit verboden en mag je op zo een dag geen pooja verichten? |
Ik ben het eens met wat hierboven staat maar begrijp wel dat mensen in veel gevallen willen weten wat hun religie over iets te zeggen heeft en daar is ruimte voor....
Ik had wel een vraag: bedoel je met "jezelf plezieren" inderdaad masturbatie? Of bedoel je hier ook mee "toegeven aan je lust en die beleven, voor je plezier, met iemand (getrouwd en/of ongetrouwd)?
In principe sluiten puja en de handelingen om "jezelf te plezieren" elkaar niet uit. Ik zie geen reden om op zo'n dag geen puja te doen, gegeven dat je een grondige bad neemt natuurlijk :P
Kijk, puja of beter gezegd spiritualiteit, is iets dat geintergeerd wordt in je leven, zoals het is. Het verkrijgt een eigen plaats, bij alles wat je doet en zal je helepen richting te geven bij je verder ontwikkeling.