BEDRIJVENGIDS   |   BOLLYWOOD   |   DANCE   |   DATING   |   FORUM   |   HINDU   |   ISLAM   |   REALTONES   |   TV
advertentie

Ga terug   IndianFlava.nl | Your Bollywood Community > IndianFlava.NL Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Religie & Spiritualiteit Hier kan je terecht met al je vragen met betrekking tot spiritualiteit, mantra's, gebeden, rituelen en religieuze verhalen. Voorts wordt je hier in de gelegenheid gesteld om te filosoferen.
Antwoord

LinkBack Discussietools Weergave
Oud 15 november 2005, 22:38   #1 (permalink)
Chandika
Gast

Mooie verhaaltjes.......

Hier kun je alle [religieuze] verhaaltjes kwijt die jij mooi, inspirerend, hartverwarmend, leuk, etc etc vindt. :) [voor zover ik gezien heb ik er nog niet zo een topic, of wel ?]

Ik zal maar meteen beginnen. In een boek werd 1 vd vorige levens van naradji beschreven. Hij vertelde dit aan vyaasdevji toen deze de mahabharat, veds ed. geschreven/herschreven had, maar alsnog een ontevreden gevoel had en een beetje gebrek aan inspiratie.

Nou in die vorige leven was naradji een dasiputra [zoon van een dienares]. Op een dag kwamen er een aantal grote rishis de vier wintermaanden bij hun thuis doorbrengen. De moeder van Naradji gaf hem de taak seva te doen van die rishis. Dit deed naradji heel serieus, hoewel hij nog heeeel klein was. Hij was heel eerbiedig, rustig en liefdevol tegenover de rishis. Deze waren hier heel tevreden over. Een raakten heel erg gesteld op de jongen. Ze stonden hem toe hun etensresten te eten. Als gevolg hiervan raakte naradji verlost van alle zonden. De rishis zongen dag in dag uit krishna bhajans en vertelden verhalen van shree krishna . Naradji luisterde hier heel aandachtig naar en dit verstevigde zijn bhakti.
Na deze periode vertrokken de rishis weer. Na enige tijd overleed de moeder van naradji aan een slangebeet. Hierna vertrok naradji naar een dicht bos [ook hier was hij nog maar een klein kindje] Hij deed daar veel dhyaan en oppeen zag hij bhagwaan shree hari. Hij raakte zo in de ban van die verschijning dat hij alleen maar kon blijven kijken. Hij kreeg kippevel en was dus heel erg onder de indruk. Maar even plotseling als shree hari was verschenen verdween hij weer. Naradji raakte heeel erg teleurgesteld en ging weer mediteren in de hoop shree hari weer te kunnen zien.
Maar toen hoorde hij een stem [akashvani] dat hij bhagwaan in die leven niet te zien zou krijgen. Bhagwaan was alleen ff aan hem verschenen om zijn liefde nog krachtiger te laten worden. Shree hari was zo tevreden met de bhakti van naradji dat hij hem ashirvad gaf dat hij na dit leven heel dichtbij bhagwaan zou blijven. Hierna verliet naradji de wereld en alles daarop en daaraan en richtte zich alleen maar op bhagwaan. Uiteindelijk verliet hij zijn stoffelijk lichaam en ging het lichaam van brahmaji binnen door middel van zn ademhaling. In de kalpa daarna werd hij weer geboren door de ademhaling van brahmaji en werd de naradji die wij allemaal kennnen

:)
  Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2005, 00:06   #2 (permalink)
Rogue
Gast

Sone ke gherawa
  Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2005, 18:36   #3 (permalink)
Mahesh
Gast

Aum Namah Shivaaya

Ik heb wel een mooi verhaal.. gewoon uit de tegenwoordige tijd:

Ik was een keer met een jongeman in gesprek en in dat gesprek gaf ik hem als voorbeeld, dat wij het brood dat wij niet meer eten, omdat het te oud is geworden, in plaats van weg te gooien ook aan de eendjes konden voeren. Persoonlijk vind ik dit een zeer nuttig en mooie handeling en eerlijk is eerlijk, wij gooien het toch weg dan is het toch alleen maar mooi als we ermee andere aatmaa's, er blij mee kunnen maken?

Ik had hem dat verteld.... want hij gooide best wel vaak brood weg. Na een week was ik weer in gesprek met hem en vroeg hem ernaar. Ik had verwacht dat hij zou zeggen dat het nog niet geheel goed liep.... wij mensen moeten meestal wennen aan iets.

Ik was dan ook helemaal niet verbaasd toen hij mij doodleuk vertelde dat hij het oude brood nog steeds weggooide, ik had dat wel verwacht... en ik stond al op het punt hem weer een preek te geven.... toen hij ook nog even toevoegde dat hij 2x in die afgelopen week de eendjes had gevoerd.

Ik vroeg hem dat als hij nog steeds zijn oude brood weggooide, waarmee hij dan die eendjes voerde?

Het antwoord verbaasde mij: Hij antwoordde, ik koop nu ook vers brood voor de eendjes! Hij voegde daar direct aan toe: "Als ik het brood weggooi, omdat ik het niet eet, waarom moet ik dan die eendjes ermee opzadelen? Als ik vers brood eet, dan zal ik ook vers brood voeren aan de eendjes!"

Dit doet hij nog steeds, elke week 2x koopt hij speciaal brood om de eendjes te voeren.

Persoonlijk vertederen dit soort verhalen mij. Ik was er niet opgekomen!
  Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2005, 15:04   #4 (permalink)
Chandika
Gast

laatst hoorde ik in een parvachan dat degene die de pravachan gaf ooit een sikha tegengekomen was. deze sikha wou diegene tot zijn guru maken en kreeg dus ook een guru mantra. Toen vroeg hij aan diegene : jaaaaaaaaaren terug heb ik in een droom ook een mantra van shree krishna gehad. Deze heb ik al die tijd opgezegt , die mantra zit in mijn ademhaling en is alles van mij. Ik heb het gevoel dat als ik ophoud met die mantras ik ook zal ophouden met ademhalen [dus dood zal gaan]. Welke mantra moet ik nu gebruiken/.

:) ohhh was ontroerend om te horen.....kan het alleen niet zo ontroerend in het ned. vertaald vertellen...maar was echt mooi hoe diegene het vertelde.
En diegene vond het ook een prachtige gebeurtenis omdat die man sinds die droom geheel belangeloos vooor shree krishna bidde en die mantra beschouwde als zn leven :)
  Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 10:26   #5 (permalink)
Gianni Versace
Gast

op een feestje zaten een paar mannen te praten, nou ze waren ver boven mijn leeftijd en ik hoorde ze alleen zeggen dat hun voorouders vroeger dochters dooden en om een zoon aan god vroegen.

Dus zei eentje ja ik wil een pota hebben en geen potien,
dus zei ik tegen die man " ik hoop dat jou nana en jou schoonvader en jou samdhie van het zelfde zouden denken en hun dochters zouden dooden en dan had je nu helemaal geen naam drager want die naam drager komt van een vrouw af en als jij die vrouw niet wil geven aan de wereld maar wel een vrouw wil van de wereld om jou naam voort te brengen dan vindt ik dat jij niet op deze aardbol hoor een zeer egoistische kl..tz.k vindt" nou en ze waren boos op mij.

Maar het intreseert mij niet of ze boos worden nee ik heb gezegt wat ik er van vindt.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 11:12   #6 (permalink)
Chandika
Gast

Citaat:
Originally posted by Gianni Versace
op een feestje zaten een paar mannen te praten, nou ze waren ver boven mijn leeftijd en ik hoorde ze alleen zeggen dat hun voorouders vroeger dochters dooden en om een zoon aan god vroegen.

dus zei ik tegen die man " ik hoop dat jou nana en jou schoonvader en jou samdhie van het zelfde zouden denken en hun dochters zouden dooden en dan had je nu helemaal geen naam drager want die naam drager komt van een vrouw af en als jij die vrouw niet wil geven aan de wereld maar wel een vrouw wil van de wereld om jou naam voort te brengen dan vindt ik dat jij niet op deze aardbol hoor een zeer egoistische kl..tz.k vindt" nou en ze waren boos op mij.

Maar het intreseert mij niet of ze boos worden nee ik heb gezegt wat ik er van vindt.
ben het helemaal met je eens
  Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2006, 11:20   #7 (permalink)
Hein
Gast

Citaat:
Originally posted by Gianni Versace

Geef ze op hun donder deze mensen moeten echt op hun plaats woden gezet
  Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2006, 13:58   #8 (permalink)
Vanita
Gast

Citaat:
Originally posted by Hein+-->
QUOTE(Hein)
  Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 17:54   #9 (permalink)
Tantric Pandit
Gast

Dit gebruik vind inderdaad nog steeds plaats. Er zijn veel tantrische Devi's die een pasgeborene dochter eisen (of een paar) in ruil voor een zoontje.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten