BEDRIJVENGIDS   |   BOLLYWOOD   |   DANCE   |   DATING   |   FORUM   |   HINDU   |   ISLAM   |   REALTONES   |   TV
advertentie

Ga terug   IndianFlava.nl | Your Bollywood Community > IndianFlava.NL Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Religie & Spiritualiteit Hier kan je terecht met al je vragen met betrekking tot spiritualiteit, mantra's, gebeden, rituelen en religieuze verhalen. Voorts wordt je hier in de gelegenheid gesteld om te filosoferen.
Antwoord

LinkBack Discussietools Weergave
Oud 8 februari 2007, 00:44   #11 (permalink)
lasker
Gast

Citaat:
Originally posted by Kaunteya+-->
QUOTE(Kaunteya)
Citaat:
Originally posted by lasker@
  Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 11:34   #12 (permalink)
Moonwalker
Gast

God is een woord uit het Sanskriet en betekent de aangeroepene, de gene die je dus aan roept.

als je de woorden Brahma en Abraham naast elkaar legt dan wordt je een woord huseling gewaar !!!!!!!!!!!

Na uw stuk gelezen te hebben vraag ik mij af welke definitie is er voor ons gerechtvaard? Hoe moeten wij ons zien, na ons koloniale verleden. Ons identiteit is bepaald door de bezitters. Hoe willen wij dat zij ons zien?

Welke definitie hebben wij voor ons zelf, waarin moeten wij geloven? Wie zijn wij? Hoe omschrijven wij ons zelf?

Haribol
  Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 11:57   #13 (permalink)
Moonwalker
Gast

Vertaling tekst van Lasker

Hinduism in zijn smallere betekenis, is het conglomeraat van godsdienstige geloven en praktijken bestaand in India die uit oude Brahminism zijn voortgekomen, en die zich vandaag in scherp contrast aan orthodoxe, traditionele Brahminism bevinden. Hinduism is de populaire, vervormde, bedorven kant van Brahminism. In zijn brede zin, bestaat het uit die fasen van het religous, sociale, en intellectuele leven die over het algemeen in India vandaag als de wettige uitloper van oude instellingen Brahmin worden gezien, en vandaar door de priesters Brahmin compatibel met tradities Brahmin getolereerd. Verre van het zijn een eenvormig systeem van verering, Hinduism, in deze grote betekenis, bestaat, naast orthodoxe Brahminism, uit de talrijke sectarische ontwikkelingen van cultus ter ere van Vishnu, Siva, en hun vennoten, waarin eeuwenlang de grote massa van de mensen tevredenheid voor hun het godsdienstige hunkeren naar heeft gevonden. In Hinduism, zoals voornaam van heretical sects van India, is het welke van minder belangrijk belang soort verering wordt goedgekeurd, verstrekt één erkent de suprematie van Brahmins en sacredness van douane Brahmin en tradities. In de pantheistic alle-god Brahma, is de gehele wereld van deities, geesten, en andere voorwerpen van verering bevat, zodat Hinduism zich aan elke vorm van godsdienst, van lofty monotheism van gecultiveerde Brahmin aan de gedegradeerde aard-verering van onwetende, half primitieve peasant aanpast. Hinduism, om Monier Williams te citeren, "heeft aan te bieden iets wat naar alle mening geschikt is. Zijn eigenlijke sterkte ligt in zijn oneindig aanpassingsvermogen aan de oneindige diversiteit van menselijke karakters en menselijke tendensen. Het heeft zijn hoogst geestelijke en abstracte kant geschikt voor de metaphysical praktische en concrete kant philosopher151its geschikt voor de zakenman en de man van het wereld-zijn esthetisch en plechtige kant geschikt voor de man van poetic gevoel en verbeelding-zijn rustige en contemplatieve kant geschikt voor de man van vrede en minnaar van seclusion. Nay, het houdt de rechterkant van broederschap aan aard-worshippers, demon-worshippers, dierlijk-worshippers, boom-worshippers, fetish-worshippers stand. Het scruple laat niet de meest groteske vormen van idolatry, en de meest degraderende verscheidenheden van superstition toe. En het is aan dit laatstgenoemde feit dat nog een andere opmerkelijke eigenaardigheid van Hinduism hoofdzakelijk gepast-namelijk is, die in geen ander systeem in de wereld chasm enormer is die de godsdienst van hoger scheidt, beschaafd, en de nadenkende klassen van dat van lager, uncultured, en unthinking massa's "(Brahmanism en Hinduism, 1891, p. 11). Hinduism zijn zo nationaal, heeft een wereldgodsdienst, het nooit geen ernstige inspanning om in landen buiten India geleverd te bekeren. De occasionele bezoeken van Brahmins aan landen van Europa en Amerika, en hun lezingen op godsdienstige metafysica moeten niet met echte missionary ondernemingen worden verward. Om van zijn grosserfasen niet te spreken, kon Hinduism, zelfs in zijn hoogste vorm die als Brahminism wordt bekend, niet wortel nemen en in landen bloeien waar het kastesysteem en het ingewikkelde netwerk van sociale en binnenlandse douane het impliceert niet heersen. Noch heeft Hinduism om het even welke opmerkelijke invloed bij Europese gedachte en de cultuur uitgeoefend. Het pessimisme van Schopenhauer en zijn school is inderdaad zeer als het pessimisme van Boeddhisme en van het systeem Vedanta van filosofie, en schijnt uit één van deze bronnen afgeleid te zijn. Maar behalve deze onbelangrijke lijn van moderne speculatie, en van de abortieve theosophic beweging van recentere tijden, vindt men geen spoor van Hindoese invloed op Westelijke beschaving. Wij hebben niets van India te leren dat voor hogere cultuur maakt. Enerzijds, India veel van waarde heeft van Christelijke beschaving te leren.

Einde vertaling

Best Lasker,

Ik heb de vrijheid genomen om jou geplaatse tekst te vertallen in een vertaal programm.

Ik hoop dat je het goed vindt? Het Engels is lastig te lezen. Misshien wil iemand er een goede tekst van maken.
Haribol

Paditjie's graag uw reactie op hoe anderen ons zien. Hoe kunnen wij onze imago verbeteren. Door te vertellen wat het Hindoeisme werkelijk is lijkt mij. Misschien in een goede boek vorm Lets make a team, let there be a team

Haribol
Haribol
Haribol
  Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 12:28   #14 (permalink)
lasker
Gast

Citaat:
Originally posted by Moonwalker
Paditjie's graag uw reactie op hoe anderen ons zien. Hoe kunnen wij onze imago verbeteren. Door te vertellen wat het Hindoeisme werkelijk is lijkt mij. Misschien in een goede boek vorm Lets make a team, let there be a team
Het hindoeisme hoeft zijn imago niet te verbeteren. Dat lijkt mij meer een taak voor de abramistische religies na al die mega massamoorden en nog steeds voortdurende onverdraagzaamheid.

Dit is geen probleem van het hindoeisme, dit is het probleem van abramistische religies die moeite hebben respect te tonen voor andersgelovigen. Door de claim het enige ware geloof te zijn, zit het disrespect er ingebakken. Fundamentalistische abramisten zullen daarom nooit respect kunnen tonen voor andersgelovigen. Ze zijn zo eenkennig dat elke dialoog alleen leidt tot ruzie, omdat ze dat als een aanval zien op hun heilige geloof dat zegt de ene ware te zijn. Laat ze dus maar lekker in hun eigen sopje gaar koken en onderling ruzie maken. Niet fundamentalistische abramisten zijn wel redelijk en het is hun taak om hun fundamentalistische broertjes tot orde te roepen, zij hebben daarvoor ook de beste positie.

Waar hindoes erg voor op moeten passen is dat ze zichzelf niet gaan zien door de ogen van de ander. Zo gaan sommigen neerkijken op beeldenverering omdat dit door abramisten als afgoderij wordt gezien. Ze gaan zich schamen voor het kastensysteem maar vergeten dat India al 800 jaar door een bovenlaag van moslims en Christenen worden bestuurd Het zijn typisch de stokpaardjes van abramisten die hindoes zich aan laten praten.

Ik geloof dat het hindoeisme de abramistische geloven in ontwikkeling ver vooruit is. Het westen heeft nu een individualistische maatschappij gerealiseerd waarin de mensen eigen opvatting mogen hebben. In het hindoeisme bestaat die vrijheid al veel langer en is deel uit gaan maken van de religie zelf. Wat de kerk vol afschuw ziet als een rommeltje is individuele vrijheid in de religie. Een vrijheid die alleen kan bestaan door onderling respect. Respect voor andere geloofsopvattingen is hier nog steeds een moeizaam proces. Denkrichtingen hier kennen geen onderling respect, ze kennen tolerantie. Deze tolerantie is heel iets anders dan respect. Respect wordt geboren uit waardering. Tolerantie wordt geboren uit het besef dat je gedwongen bent met de ander samen te leven. Tolerantie leidt tot het neerleggen van de wapens, maar de woordenstrijd gaat onverminderd verder, het vooral een voortzetting van de strijd met andere middelen. En daarom lees je zulke stukjes. Men blijft andere religies zien als een bedreiging voor de eigen religie. Het idee dat mensen dat zelf bepalen blijft heel moeilijk te accepteren.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 13:02   #15 (permalink)
Anonymous
Gast

koelienisme

namaskar,

heel interessant betoog. Jullie kennen mij en mijn moeilijke verleden.

Typisch voor hindoestanen in nederland is dat zij helemaal niets weten over hun geloof en cultuur. Alles verzinnen zij zelf. Ook merk ik vaak dat zij gewoon normloos zijn en ontzettend onderontwikkeld denken en handelen. Ik heb hier genoeg van. Zulke domme bruine en zwarte mensen, die zich hindoe noemen, echt bizar.

Nu heb ik een nieuwe benaming voor het geloof van veel hindoestanen bedacht:
Het koelienisme.

niet kwaad worden hoor, leer hieruit.

Typisch voor hindoestanen is dat zij de blanke als afgod beschouwen en er altijd vanuit gaan dat alles van een blanke automatisch superieur en beter is. Ontzettend dom dus. Iedereen lacht hen hierom uit.

Ook typisch voor hindoes, bijna overal ter wereld is, dat zij geloven in hun eigen domheid en volhouden dat de teksten in hun 54 heilige boeken nooit door hen begrepen kunnen worden. Dit geloof lijkt op fatalisme en ik heb hier echt genoeg van.

Pandits in nederland spelen de grote geleerden en zien zichzelf als de hoogste kaste. Discriminatie van nederlandstalige hindoestanen is standaard gedrag. En dit is de ondergang van het hele hindoeisme in Nederland.

Ook tellen hindoestanen niet mee in de samenleving omdat zij elkaar allemaal minder waard vinden, al wat je ook doet. Men blijft mij zeggen dat ik van een lagere kaste ben, ondanks alles wat ik kan en weet. Samenwerken kan niet bij hindoestanen, elkaar afkraken en tegenwerken is echter de norm.

Dus
98 procent van de hindoestanen heeft een normloos doe-het-zelf-hindoe geloof en het kan hen helemaal geen zak schelen of het nou goed of slecht is. Altijd beginnen zij van ja, nu leven wij in een moderne tijd en alles in onze heilige boeken is achterlijk en ouderwets, zonder enige kennis van iets uit deze boeken. Echt het bewijs van hun lage intellligentie en onderontwikkeldheid.

Als je kiest om dom te blijven dan kan ik hier niets aan doen.
blijf slaaf en geloof maar lekker in je koelienisme. Dat is je karma.

succes

Dewanand
  Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 13:32   #16 (permalink)
Kamal
Gast

Re: koelienisme

Citaat:
Originally posted by dewanand
namaskar,

Typisch voor hindoestanen in nederland is dat zij helemaal niets weten over hun geloof en cultuur. Alles verzinnen zij zelf. Ook merk ik vaak dat zij gewoon normloos zijn en ontzettend onderontwikkeld denken en handelen. Ik heb hier genoeg van. Zulke domme bruine en zwarte mensen, die zich hindoe noemen, echt bizar.

Nu heb ik een nieuwe benaming voor het geloof van veel hindoestanen bedacht:
Het koelienisme.

niet kwaad worden hoor, leer hieruit.

Typisch voor hindoestanen is dat zij de blanke als afgod beschouwen en er altijd vanuit gaan dat alles van een blanke automatisch superieur en beter is. Ontzettend dom dus. Iedereen lacht hen hierom uit.

Ook typisch voor hindoes, bijna overal ter wereld is, dat zij geloven in hun eigen domheid en volhouden dat de teksten in hun 54 heilige boeken nooit door hen begrepen kunnen worden. Dit geloof lijkt op fatalisme en ik heb hier echt genoeg van.

Pandits in nederland spelen de grote geleerden en zien zichzelf als de hoogste kaste. Discriminatie van nederlandstalige hindoestanen is standaard gedrag. En dit is de ondergang van het hele hindoeisme in Nederland.

Ook tellen hindoestanen niet mee in de samenleving omdat zij elkaar allemaal minder waard vinden, al wat je ook doet. Men blijft mij zeggen dat ik van een lagere kaste ben, ondanks alles wat ik kan en weet. Samenwerken kan niet bij hindoestanen, elkaar afkraken en tegenwerken is echter de norm.

Dus
98 procent van de hindoestanen heeft een normloos doe-het-zelf-hindoe geloof en het kan hen helemaal geen zak schelen of het nou goed of slecht is. Altijd beginnen zij van ja, nu leven wij in een moderne tijd en alles in onze heilige boeken is achterlijk en ouderwets, zonder enige kennis van iets uit deze boeken. Echt het bewijs van hun lage intellligentie en onderontwikkeldheid.

succes

Dewanand
Dude chill em
  Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 12:09   #17 (permalink)
Moonwalker
Gast

Re: koelienisme

Citaat:
Originally posted by dewanand
namaskar,

Het koelienisme.

succes

Dewanand
Beste Dewa,

ik heb het een en ander van jou gelezen nadat je op Sanoja Ent. stond. Heel vaak ben ik het niet met je eens, soms heb je leuke theorieën. Als ik het niet eens met je ben, dan is het vaak dat ik je negatief vindt.

Je bent negatief behandelt zeg je; mijn stelling is wie slecht behandelt is gaat er veel mee bezig zijn ( logisch). Helaas heeft men dan niet in de gaten dat men negatief geprogrammeerd raakt. Men wordt net zo negatief als de " dader". Deze proces heeft men zelf niet in de gaten het gebeurt onbewust. Ten tweede door negatief doen besmet je een ander met je negatief gedrag, ook dit gebeurt onbewust.

Advies van mij, wees mild. Door hard te zijn raak je het lichaam door mild te zijn raak je het hart.

Haribol
Haribol
Haribol
  Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 12:24   #18 (permalink)
Moonwalker
Gast

Laskerjie,

Zeer dank voor uw heldere en mooie inbreng.

Haribol
Haribol
haribol
  Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 16:47   #19 (permalink)
Kamal
Gast

Wat ik onder het hindoeïsme versta is: Alle scholen van gedachten die de Veda's als hun basis geschriften zien.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 01:10   #20 (permalink)
Mangolassi
Gast

Citaat:
Originally posted by Kamal
Wat ik onder het hindoeïsme versta is: Alle scholen van gedachten die de Veda's als hun basis geschriften zien.
Dus de lingayats en bepaalde tantrische scholen vallen niet onder het hindoeisme?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten