| advertentie | | Religie & Spiritualiteit Hier kan je terecht met al je vragen met betrekking tot spiritualiteit, mantra's, gebeden, rituelen en religieuze verhalen. Voorts wordt je hier in de gelegenheid gesteld om te filosoferen. |  | |
|
14 april 2007, 20:50
|
#11 (permalink)
| | Gast | Citaat: Originally posted by Soedjata yooow peeps, beter komen die mandirs gewoon niet in zoetermeer... en ook niet ergens anders.. gewoon helemaal niet.. | Waarom niet? | |
| |
14 april 2007, 21:59
|
#12 (permalink)
| | Gast | De verdeeldheid zit mij dwars.
Bovendien zijn er dan wel meerdere stromingen, zoals Sai-beweging, Waarom wordt daar geen rekening meeghouden?
Als je toch aan het verdelen bent, doe het dan meteen goed zou ik zeggen.
Ik ben van mening dat de bouw van een mandir met een dergelijke scheiding alleen maar meer tot conflicten zullen leiden en de eigenlijke problemen nooit zullen oplossen. | |
| |
14 april 2007, 23:22
|
#13 (permalink)
| | Gast | Er is maar één God. Radhe Shyaam,
Prachtig idee om die mandir te laten bouwen. Zo kunnen we naast elkaar die ene God plezieren en wat van elkaar leren en ook elkaar ontmoeten elkaar leren kennen.
Karmavadisch, janmavadisch of Sai baba, dat maakt allemaal niets uit.
Krsna zegt in de Bhagavad Gita het volgende:
17.2
De Allerhoogste zei: Naar gelang de geaardheden der natuur waarin de belichaamde ziel zich bevindt, kunnen er drie vormen van geloof voorkomen - in goedheid, hartstocht of onwetendheid. Luister naar wat Ik je hierover te zeggen heb.
17.3
Naar gelang men beïnvloed wordt door de verschillende geaardheden der natuur, ontwikkelt men een bepaalde vorm van geloof. Het levend wezen wordt geacht een vorm van geloof aan te hangen die overeenkomt met de mate waarin het door de geaarheden is beïnvloed.
17.4
Personen in de geaardheid goedheid aanbidden de Devi's en Devata's; peronen in de geaardheid hartstocht aaanbidden demonen; en personen in de geaarheid onwetendheid aanbidden geesten en spoken.
Het komt erop neer dat een ieder een bepaald geloof aanhangt die past bij zijn aard, maar direct of indirect is dat een vorm van God dienen.
Radh Radhe. | |
| |
15 april 2007, 01:31
|
#14 (permalink)
| | Gast | [quote=Preshand] De verdeeldheid zit mij dwars.
Bovendien zijn er dan wel meerdere stromingen, zoals Sai-beweging, Waarom wordt daar geen rekening meeghouden?
Ik ben van mening dat de bouw van een mandir met een dergelijke scheiding alleen maar meer tot conflicten zullen leiden en de eigenlijke problemen nooit zullen oplossen.Daar ben ik mee eens, dus leg ik een beter idee mee:
Kunnen we niet beter een mandir, kerk en moskee naast elkaar bouwen? En dat dan met één ingang?  [/color] | |
| |
15 april 2007, 18:50
|
#15 (permalink)
| | Gast | [quote=Nikki Satisfashion] Citaat: |
Oorspronkelijk geplaatst door Soedjata yooow peeps, beter komen die mandirs gewoon niet in zoetermeer... en ook niet ergens anders.. gewoon helemaal niet.. | Waarom niet?
Preshand schreef:
De verdeeldheid zit mij dwars.
Ik ben van mening dat de bouw van een mandir met een dergelijke scheiding alleen maar meer tot conflicten zullen leiden en de eigenlijke problemen nooit zullen oplossen.
Daar ben ik mee eens, dus leg ik een beter idee mee:
Kunnen we niet beter een mandir, kerk en moskee naast elkaar bouwen? En dat dan met één ingang?
hoe kom je erbij  egt jonge.. ik woon zelf in zoetermeer.. al die hindoestanen die elke week naar de mandir gaan zijn de meest schijnhelige types... daar kan ik dus egt nie tege.. kan je beter net zoals ik gwn helemaal niet naar de mandir gaan... hoef je ook niet heilig te gaan doen en al helemaal nie schijnheilig.. | |
| |
17 april 2007, 00:17
|
#16 (permalink)
| | Gast | Beste internetters,
Fijn dan jullie zo op deze topic reageren, mijn dank ervoor.
Dat er 3 mandirs gebouwd worden komt niet doordat er verdeeldheid is tussen de verschillende stromingen.
Men heeft gekozen om met respect voor elkaar en eigen waarden en normen 3 mandirs te bouwen.
Het is het vrije recht om deze keuze te respecteren vanwege de vrijheid van godsdienst.
Ik persoonlijk respecteer een iedere stroming binnen het hindoe geloof en zet mij in, in de vorm van DAAN aan het mee helpen en meedenken aan ontwikkelingsplannen voor de verschillende mandir bouwplannen in geheel Nederland.
Mijn vraag is wat vind je van het feit dat er 3 mandirs gebouwd zullen gaan worden, is wat mij betreft duidelijk.
Ik respecteer jullie reactie, echter zijn jullie bereidt zijn om een bijdrage te leveren in DAAN omgeacht welke hindoestroming je aanhangt.
Daan is in Euro's dat je bereidt bent om een minimaal 1 CENT te geven.
DAAN is niet alleen EURO's maar een bijdrage die je wilt leveren ten behoeve van je eigen geloof, ongeacht je geloofsstroming.
Laten wij met elkaar proberen als internetters de mandir bouw te laten doen ontwikkelen door ons in te zetten voor de nieuwbouw mandir i.p.v. met respect omgebouwde huizen en clubgebouwen.
Wij hebben de know how en internet, laten wij elkaar helpen om deze beweging te laten plaats vinden.
Of je Arya, Sanatan, Sai baba, Hare Krishna, etc. bent als wij elkaar niet helpen om ons in te zetten voor de mandir zaak dan zal er geen mandir worden gebouwd.
Gandhi was geen voorstander van verdeeldheid.
In Utrecht is een ontwikkeling bezig om 1 mandir te bouwen voor alle Hindoe stromingen.
In Zaandam een ontwikkeling voor Sanatan.
In Zoetermeer worden 3 mandirs ontwikkeld.
In Wijchen staat een nieuwbouw sanatan mandir
Help mee in je eigen belang het gaat om ons Hindoe zijn.
Dank
Visnoe | |
| |
17 april 2007, 16:19
|
#17 (permalink)
| | Gast | ja daaag ik zou wel gek zijn... | |
| |
20 april 2007, 00:09
|
#18 (permalink)
| | Gast | Citaat: Originally posted by Soedjata ja daaag ik zou wel gek zijn... | Beste Soedjata,
Dank voor je reactie,
Mag ik hieruit concluderen dat zelfs 1 euro cent jouw te gek zou zijn.
Bijna alle hindoes die ik spreek willen een mandir, hebben wij er niets voor over dat wij mandir hebben voor ons geloofsbelijdenis of moeten wij maar accepteren dat onze mandirs clubhuizen zijn, die multicultureel zijn.
In deze ruimten worden vis en(rund)vlees gegeten en ook alcohol gedronken, in die zelfde ruimte worden pooja's en howan gehouden.
Is en zijn deze ruimten ONZE mandir of streven wij ook net als onze moslimbroeders naar waardige ruimten voor ONS geloof.
Dank
Visnoe | |
| |
20 april 2007, 12:33
|
#19 (permalink)
| | Gast | [quote=Nikki Satisfashion][quote=Preshand] De verdeeldheid zit mij dwars.
Ik ben van mening dat de bouw van een mandir met een dergelijke scheiding alleen maar meer tot conflicten zullen leiden en de eigenlijke problemen nooit zullen oplossen.Daar ben ik mee eens, dus leg ik een beter idee mee:
Kunnen we niet beter een mandir, kerk en moskee naast elkaar bouwen? En dat dan met één ingang?  [/color]Dat wou ik ook zeggen..  | |
| |
20 april 2007, 18:04
|
#20 (permalink)
| | Gast | [quote=zidane][quote=Nikki Satisfashion][quote=Preshand]De verdeeldheid zit mij dwars.
Kunnen we niet beter een mandir, kerk en moskee naast elkaar bouwen? En dat dan met één ingang? :wink: [/color]
Beste Zidane,
Het geloof is iets heel apart, er worden oorlogen en ook vrede mee gesticht.
Het bouwplan in Zoetermeer is concreet met deze drie geloofstsromigen.
Hebben jullie als interenetters 1 Eurocent over om deze stichtingen te helpen. Willen jullie je belangenloos in DAAN inzetten voor 1 of meerdere stichtingen.
Dit is niet alleen voor Zoetermeer maar overal in Nederland. Zaandam, Utrecht, Den Haag, Amsterdam.
Dank
Visnoe | |
| |  | | | Discussietools | | | | Weergave | Lineaire weergave |
Regels voor berichten
| You may not post new threads You may not post replies You may not post attachments You may not edit your posts HTML-code is Aan | | | Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:14.  | |  |
Vertalen: | |