BEDRIJVENGIDS   |   BOLLYWOOD   |   DANCE   |   DATING   |   FORUM   |   HINDU   |   ISLAM   |   REALTONES   |   TV
advertentie

Ga terug   IndianFlava.nl | Your Bollywood Community > IndianFlava.NL Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Religie & Spiritualiteit Hier kan je terecht met al je vragen met betrekking tot spiritualiteit, mantra's, gebeden, rituelen en religieuze verhalen. Voorts wordt je hier in de gelegenheid gesteld om te filosoferen.
Antwoord

LinkBack Discussietools Weergave
Oud 7 oktober 2007, 18:52   #61 (permalink)
Ranjita
Gast

Ram Ram,

Er zouden toch 3 mandirs naast elkaar komen? :S Of zijn de plannen gewijzigd? Op de milan in zuiderpark werd mij toch 3 keer donatie gevraagd voor 3 verschillende mandirs die in zoetermeer naast elkaar zouden komen :S Of vat ik het verkeerd?
  Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 18:55   #62 (permalink)
Soedjata
Gast

(visnoe Ishwardat @ Oct 7 2007, 02:25 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Beste Soedjata,

Er niet eens geld voor 1 mandir.
In de planning is er een 2e.

Er zullen 2 aparte mandirs worden gebouwd deze komen naast elkaar te staan, helaas is het mij nog niet gelukt om een Avatar of andere plaatje te plaatsen, zodra dat kan zal ik deze plaatsen.

Er is een mandir voor Arya en 1 voor Sanatan.

Deze keuze is er gemaakt en zal ook zo worden uitgevoerd.

Geld inzameling zal nog verder moeten worden ingezet, een steentje bijdragen is mijn inzet.

Als wij deze steentje niet willen bijdragen zal deze mandir er komen als de tijd daar is.

Help mee met jouw kennis en lever jouw steentje als bijdrage om deze mandir te laten realiseren.

Jouw steentje kan voor zowel Arya als voor Sanatan zijn.

Dank voor je inzet.

Visnoe

Het gaat om ONS hindioe zijn.
Ps.
Graag zou ik een bijlage willen toevoegen, echter mijn bijlage is 203 KB en kan helaas nog niet worden ingepast als bijlage.
Als het via de Administrator kan worden ingevoegd dan zou dat heel fijn zijn.
mandir@planet.nl[/b][/quote]

oke.. wrom komt er niet gwn 1 manidr voor hindoes.. als dat er komt.. ga ik.. ja ik een bijdrage leveren..
ik haat die arya sanatan kloof..
  Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 22:09   #63 (permalink)
Ranjita
Gast

(Soedjata @ Oct 7 2007, 03:55 PM) <{POST_SNAPBACK}>
oke.. wrom komt er niet gwn 1 manidr voor hindoes.. als dat er komt.. ga ik.. ja ik een bijdrage leveren..
ik haat die arya sanatan kloof..[/b][/quote]

Ram Ram,

Er kan 1 mandir voor alle Hindoes komen, maar niet 1 dezelfde dienst voor alle hindoes. Want Arya en Sanatan handelingen komen niet allemaal overeen. Ik heb gehoord dat Arya's bijvoorbeeld geen panchamrit drinken en geen Hanuman pooja doen. Dus als je 1 mandir hebt voor alle hindoes, krijg je waarschijnlijk dat van: van die tot die tijd Sanatan en van die tot die tijd Arya.. zo'n batwara idee zoals ze in sommige mandirs hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 13:36   #64 (permalink)
Dharkan
Gast

(visnoe Ishwardat @ Apr 5 2007, 11:11 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Het Mandir bouwplan in Zoetemeer is in ontwikkeling.
Wat vind je van het bouwplan?
Er worden 3 mandirs gebouwd elk met een eigen uitstraling.
Zou je een bijdrage in DAAN willen leveren.
Dank
Visnoe[/b][/quote]

Beste Visnoe,

Het bouwen van een mandir vind ik een goed plan. Het bouwen van 3 mandirs met een eigen uitstraling laat voor mij zien dat er respect voor iedere stroming aan wezig is. Wat ik het aller belangrijkste vind is de manier hoe met de tempelgangers omgegaan wordt. In sommige mandirs heerst er geen open sfeer. Er zijn alleen maar regels waar je je aan moet houden en zitten luisteren is alles wat je mag doen. Dit geeft een negatief karakter.

Ik ben naar de mandir in Wijchen geweest. Naast dat ze de gebruikelijke regels hebben waren de mensen daar zo open en betrekken ze je in alles..bijvoorbeeld dat je daar zelf aartie van de murti`s kan doen en dat je zelf ook kirtan/bhajan kan zingen (ook al heb je geen getrainde stem hiervoor). Hierdoor kreeg ik het gevoel dat de mandir ook van mij is. Dit meegemaakt te hebben ben ik bereid om daar vaker te gaan..ook al is het heen en terug 3
  Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2007, 01:00   #65 (permalink)
visnoe Ishwardat
Gast

(Dharkan @ Oct 8 2007, 12:36 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Beste Visnoe,
Het bouwen van een mandir vind ik een goed plan. Het bouwen van 3 mandirs met een eigen uitstraling laat voor mij zien dat er respect voor iedere stroming aan wezig is.[/b][/quote]

Beste Dharkan, Soedjata, Ranjita,

Heel fijn te horen dat je er tijd voor over hebt, om naar Wijchen te gaan. Wij zullen zeker van de ervaringen van Wijchen moeten leren, er is contact.

Het betreft het bouwen van 2 mandirs met een eigen uitsraling. Ik kom later terug bij de vormgeving van de mandirs.

Dat er respect is voor iedere stroming, komt in het ontwerp voor als ook alle symbolen binnen het hindoe geloof.

Het geven blijft dat er een ARYA en een SANATAN mandir zal worden gebouwd, dit is geen discussie punt het is een gegeven en een feit.

In Utrecht wordt een AUM mandir ontwikkeld waarbij de twee geloofsgroepen via 1 ingang en 1 mandirzaal de mandir zullen gaan gebruiken. Dit is nog in ontwikkeling.

Ik wil geen kloof creeren tussen ARYA en SANATAN ik ontwikkel een zoek naar overeenkomsten welke in het ontwerp tot uiting komt. Het gaat om ONS hindoe zjn, waarbij respect voor elkaar een gegeven is.

Dank voor julie inzet.

Visnoe
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten