BEDRIJVENGIDS   |   BOLLYWOOD   |   DANCE   |   DATING   |   FORUM   |   HINDU   |   ISLAM   |   REALTONES   |   TV
advertentie

Ga terug   IndianFlava.nl | Your Bollywood Community > IndianFlava.NL Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Religie & Spiritualiteit Hier kan je terecht met al je vragen met betrekking tot spiritualiteit, mantra's, gebeden, rituelen en religieuze verhalen. Voorts wordt je hier in de gelegenheid gesteld om te filosoferen.
Antwoord

LinkBack Discussietools Weergave
Oud 13 oktober 2007, 13:42   #11 (permalink)
I C U
Gast

(Moonwalker @ Oct 13 2007, 09:35 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Ooit vertelde ik aan een Rishi over de ellende in de wereld en dat het mij heel veel verdriet deed. Ik kon er niet door functioneren.

Antwoord van de Rishi was: maak een dia aan en wens dat het licht tot de anderen komen mag.

Ik heb het gedaan, het probleem is niet opgelost, maar ik ga anders om met het probleem. Het is voor mij een stuk makkelijker geworden en richt mij anders tot het probleem.

Hoe lastig ook richt je aandacht op het probleem en geef het probleem een dia zodat het probleem het licht kan zien. De dia zal jou evengoed verlichten.

Haribol
Haribol
Haribol
[/b][/quote]
Hoe richt je je nu tot het probleem?
Heeft het inmiddels de dia gezien? Is het al opgelost?
Volgens mij niet.... Zijn slechts praatjes waar niemand wat aan heeft.
Als licht zoveel positieve invloed op ellende zou hebben, dan zou de zon ons allang van alle ellende verlost hebben!
Dus haribol mag van mij wegblijven. Ik heb namelijk met mijn eigen ogen gezien hoe 1 gelovige door het kwaad werd aangepakt, maar haribol was er niet hoor!!! Haribo is er wel!!! en die zijn tenminste lekker.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 18:56   #12 (permalink)
Ranjita
Gast

Ram Ram,

Ik heb ook mensen gezien die heel veel vertrouwen in Bhagwaan hebben. Elke dag doen ze pooja en maken ze een diya aan. Ze bidden echt met heel veel liefde voor Bhagwaan. Maar toch maken ze zoveel mee, ze hebben flink wat moeten zien in hun leven. Dat zal waarschijnlijk komen doordat ze in dit leven boeten voor hun karma uit hun vorige leven(s). Dat kan je dan haast niet geloven, omdat ze met zoveel devotie pooja doen. Maar ja, boeten zul je helaas moeten. Bhagwaan is er wel. Hij ziet alles, maar voor je slechte daden, of ze nou van dit leven zijn of van een vorig leven, moet je boeten.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 21:04   #13 (permalink)
Moonwalker
Gast

(I C U @ Oct 13 2007, 10:42 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Hoe richt je je nu tot het probleem?
Heeft het inmiddels de dia gezien? Is het al opgelost?
Volgens mij niet.... Zijn slechts praatjes waar niemand wat aan heeft.
Als licht zoveel positieve invloed op ellende zou hebben, dan zou de zon ons allang van alle ellende verlost hebben!
Dus haribol mag van mij wegblijven. Ik heb namelijk met mijn eigen ogen gezien hoe 1 gelovige door het kwaad werd aangepakt, maar haribol was er niet hoor!!! Haribo is er wel!!! en die zijn tenminste lekker.[/b][/quote]

van haribo vallen je tanden eruit, dus pas op. [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]
De zon doet wat die kan.

Verlichting is een ervaring waarin je steeds verder groeit.

Voordat je de oplossing van de Rishi onzin noemt, probeer het op z'n minst. Het moet wel je volle aandacht hebben. Het probleem is in mijn geval niet verdwenen, maar zo als ik heb geschreven, ik ben er anders mee leren omgaan.

De oplossing die ik hier aandraag is in iedergeval beter dan welke andere oplossing, van al het ander wordt je depressief.

Haribol
Haribol
Haribol
  Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 21:10   #14 (permalink)
Moonwalker
Gast

(Ranjita @ Oct 13 2007, 03:56 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Ram Ram,

Ik heb ook mensen gezien die heel veel vertrouwen in Bhagwaan hebben. Elke dag doen ze pooja en maken ze een diya aan. Ze bidden echt met heel veel liefde voor Bhagwaan. Maar toch maken ze zoveel mee, ze hebben flink wat moeten zien in hun leven. Dat zal waarschijnlijk komen doordat ze in dit leven boeten voor hun karma uit hun vorige leven(s). Dat kan je dan haast niet geloven, omdat ze met zoveel devotie pooja doen. Maar ja, boeten zul je helaas moeten. Bhagwaan is er wel. Hij ziet alles, maar voor je slechte daden, of ze nou van dit leven zijn of van een vorig leven, moet je boeten.[/b][/quote]

Sri Krisna zegt dat van de duizend die hem aanbidden zal er een zijn die hem toegewijd dient. Van duizend toegewijdenen zal er niet een zij die mij op de juiste manier aanbid.

Haribol
Haribol
Haribol

Beteugel de zinnen ( ogen, oren mond, neus en gevoel) eer zuiver voedsel ( dit is voedsel dat geofferd is aan Sri Krisna, zie in ieder Sri Krisna en gaat goed met alle mensen om. Wie slecht denkt, maar niet slecht doet, is even eens verloren.

Maak een dia aan in huis en maak de dia in jezelf aan.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 22:19   #15 (permalink)
koemba
Gast

Dit jaar voor het eerst in Suriname diwali vieren. Ben benieuwd [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]
  Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 15:32   #16 (permalink)
I C U
Gast

(Moonwalker @ Oct 13 2007, 06:10 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Sri Krisna zegt dat van de duizend die hem aanbidden zal er een zijn die hem toegewijd dient. Van duizend toegewijdenen zal er niet een zij die mij op de juiste manier aanbid.

Haribol
Haribol
Haribol

Beteugel de zinnen ( ogen, oren mond, neus en gevoel) eer zuiver voedsel ( dit is voedsel dat geofferd is aan Sri Krisna, zie in ieder Sri Krisna en gaat goed met alle mensen om. Wie slecht denkt, maar niet slecht doet, is even eens verloren.

Maak een dia aan in huis en maak de dia in jezelf aan.[/b][/quote]
En diezelfde KRISHNA zegt dat je hoe dan ook terugkeert naar hem. Dus waarom moeilijk doen? En wie bepaalt of je het op de juiste manier doet of niet? Een pandit, de boeken? Logisch verstand als je 't mij vraagt....
  Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 11:40   #17 (permalink)
Mahesh
Gast

Aum Namah Shivaaya

Ik sluit mij aan bij ICU. Bhakti is niet iets dat voorgeschreven kan worden; er is niemand die een ander kan bijbrengen hoe die persoon bhakti dient te belijden. Bhakti is iets persoonlijks, het vloeit voort uit een persoonlijke relatie met God.

Het is de persoon die bhakti ervaart, die kan bepalen die belijdt kan worden en of het belijdt dient te worden. Of het gezond verstand is of het hart die dit bepaald, is nog een ander onderwerp maar ik kan erin meegaan dat het niet bepaald kan worden door een ander.

God accepteert van de een dit en van de ander weer niet; dit is iets dat niemand behalve God kan weten, want HIj kan in je hart kijken. Hij kijkt verder dan puur de handelingen die je doet.

Hij accepteerde aangegeten vruchten van Sabri mata. Niemand heeft dit voor haar gedurfd en ook na haar heeft niemand dit gedurfd, zij heeft het gedaan en bhagvan Shri Ram accepteerde die vruchten. Hij zag meer dan de vruchten.

Wie had dit aan Sabri mata kunnen voorschrijven? Iedereen zou het haar waarschijnlijk afgeraden hebben maar de geschiedenis wijst uit dat God het accepteerde. Van iemand anders, die slechts Sabri mata na zou proberen te doen, zou God het niet accepteren.

Dus beoordeel een bhakt en zijn/haar manier van bhakti nooit, alleen God kan daar iets over zeggen. Het is iets tussen bhakt en bhagvan.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten