BEDRIJVENGIDS   |   BOLLYWOOD   |   DANCE   |   DATING   |   FORUM   |   HINDU   |   ISLAM   |   REALTONES   |   TV
advertentie

Ga terug   IndianFlava.nl | Your Bollywood Community > IndianFlava.NL Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Religie & Spiritualiteit Hier kan je terecht met al je vragen met betrekking tot spiritualiteit, mantra's, gebeden, rituelen en religieuze verhalen. Voorts wordt je hier in de gelegenheid gesteld om te filosoferen.
Antwoord

LinkBack Discussietools Weergave
Oud 13 oktober 2007, 00:40   #1 (permalink)
Ranjita
Gast

Ram Ram,

Ik had een vraagje.. Bij het groeten zeg maar van Bhagwaan:

Shri Krishnachandra Bhagwaan ki jay
Umapati Mahadew ki jay
Ayodhya Ram-Lakhan ki jay
Pavan sut Hanuman ki jay
Radhevar Krishnachandra ki jay
Vyas Bhagwaan ki jay
Shri Sanatan Dharm ki jay
Jay jay Sita-Ram

Dus dan wordt Shri Rama's naam v
  Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 13:56   #2 (permalink)
I C U
Gast

(Ranjita @ Oct 12 2007, 09:40 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Ram Ram,

Ik had een vraagje.. Bij het groeten zeg maar van Bhagwaan:

Shri Krishnachandra Bhagwaan ki jay
Umapati Mahadew ki jay
Ayodhya Ram-Lakhan ki jay
Pavan sut Hanuman ki jay
Radhevar Krishnachandra ki jay
Vyas Bhagwaan ki jay
Shri Sanatan Dharm ki jay
Jay jay Sita-Ram

Dus dan wordt Shri Rama's naam v
  Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 14:24   #3 (permalink)
Moonwalker
Gast

Het verstand kan 1000 x 1000 zaken oprakelen. Het zal altijd tijd verspilling zijn.

Waar het om gaat is verlicht te raken van binnen, je mag altijd vragen stellen om inzicht te verkrijgen in de dingen des levens.

Het blijft altijd de vraag waar wil je inzicht in verkrijgen. Sri Ram is duidelijk naar Sri Hanumanji.

Sri Ram is Hanumaji en visa versa, wie dit ziet die is verlicht.

Immers wie AUM zegt vereerd, Sri Bhrama A..........., Sri Vishnu U........, Sri Maheesh M.............
God is een geen twee of drie. Sri Bhrama, Sri Vishnu, Sri Maheesh zijn AUM dus een.

Sri Ram is Sri Hanuman, maar laat zien dat God zijn aanbidders en helpers hoog heeft staan.
Sri Krisna wast de voeten van Zijn jeugd vriend met Zijn tranen. God laat hier zien dat hij zijn volgers lief heeft.

Haribol
Haribol
Haribol
  Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 18:47   #4 (permalink)
Ranjita
Gast

Ram Ram,

Meestal hoor ik in de mandir en bij jags deze volgorde, dus vandaar dat ik het vraag.

Sri Ram is Sri Hanuman, maar laat zien dat God zijn aanbidders en helpers hoog heeft staan.
Sri Krisna wast de voeten van Zijn jeugd vriend met Zijn tranen. God laat hier zien dat hij zijn volgers lief heeft.[/b][/quote]

Oke, ik snap wat je bedoelt. Maar het ging mij meer om: Shri Rama had tegen Hanuman gezegd dat zijn glorie v
  Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 10:06   #5 (permalink)
Mahesh
Gast

Aum Namah Shivaaya

In elke Ram-puja wordt altijd eerst Hanuman-puja gedaan; dit voorschrift wordt dus wel uitgevoerd.

Bovenstaande volgorde valt daar niet in, dit is namelijk geen puja maar jaya-kaar. Hierin maakt de volgorde niet uit.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 15:28   #6 (permalink)
I C U
Gast

(Moonwalker @ Oct 13 2007, 11:24 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Het verstand kan 1000 x 1000 zaken oprakelen. Het zal altijd tijd verspilling zijn.

Waar het om gaat is verlicht te raken van binnen, je mag altijd vragen stellen om inzicht te verkrijgen in de dingen des levens.

Het blijft altijd de vraag waar wil je inzicht in verkrijgen. Sri Ram is duidelijk naar Sri Hanumanji.

Sri Ram is Hanumaji en visa versa, wie dit ziet die is verlicht.

Immers wie AUM zegt vereerd, Sri Bhrama A..........., Sri Vishnu U........, Sri Maheesh M.............
God is een geen twee of drie. Sri Bhrama, Sri Vishnu, Sri Maheesh zijn AUM dus een.

Sri Krisna wast de voeten van Zijn jeugd vriend met Zijn tranen. God laat hier zien dat hij zijn volgers lief heeft.

Haribol
Haribol
Haribol
[/b][/quote]
Waar heb je deze 'logische'vermelding vandaan? Zelf verzonnen of zo?
Waarom neem je namelijk van brahma en vishnu de laatste letter en van mahesh de eerste? Zo kun je op alle manieren AUM vormen.
Zo vertelde iemand me ooit dat ABRAHAM = BRAHMA en SARA= SARASWATIE.... Echt ongelofelijk die bevindingen!
  Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 20:56   #7 (permalink)
Moonwalker
Gast

(I C U @ Oct 16 2007, 12:28 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Waar heb je deze 'logische'vermelding vandaan? Zelf verzonnen of zo?
Waarom neem je namelijk van brahma en vishnu de laatste letter en van mahesh de eerste? Zo kun je op alle manieren AUM vormen.
Zo vertelde iemand me ooit dat ABRAHAM = BRAHMA en SARA= SARASWATIE.... Echt ongelofelijk die bevindingen![/b][/quote]

Ik help je graag op weg: http://www.kringhindoegeestelijken.nl/ veel plezier ( onder Hindoesime), voor een logische inzicht over AUM.

Haribol
Haribol
Haribol
  Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 12:56   #8 (permalink)
I C U
Gast

(Moonwalker @ Oct 16 2007, 05:56 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Ik help je graag op weg: http://www.kringhindoegeestelijken.nl/ veel plezier ( onder Hindoesime), voor een logische inzicht over AUM.

Haribol
Haribol
Haribol
[/b][/quote]
Eigenlijk heb je dus iets overgenomen, wat iemand anders beweert...
En als ik me niet vergis, is je uitgangspunt: Het staat hier! Dus als zij het erover eens zijn samen, betekent het ook dat ze gelijk hebben.... Deze info is door blanke westerlingen gegeven en men vergeet derhalve dat het meeste achterhaald is. Maar geloof wat je wilt geloven van deze 'logische'verklaring.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten