| advertentie | | Religie & Spiritualiteit Hier kan je terecht met al je vragen met betrekking tot spiritualiteit, mantra's, gebeden, rituelen en religieuze verhalen. Voorts wordt je hier in de gelegenheid gesteld om te filosoferen. |  | |
|
26 juli 2007, 00:10
|
#1 (permalink)
|
Rep kracht: 5  | De huidige tijdperk (kaliyuga) Kali Yuga
Dit is het ‘Kali’- tijdperk. Vaak wordt het de ‘Kalaha’Yuga genoemd, het tijdperk van tweedracht waarin er wanbegrip en ruzie zullen zijn tussen man en vrouw, vader en zoon, meester en leerling. De mens dient zijn twistzieke houding op te geven, liefde en medeleven aan te kweken om dan te schitteren als een belichaming van liefde, dat wat hij in wezen is.
Gods naam
De indruk overheerst dat Kali Yuga het tijdperk is van ellende en gevaar. Dit is niet waar. Kali is een tijdperk van Gods naam. In Kali Yuga is er niets groter dan Namasmarana- het herhalen van Gods naam. Kali is doortrokken van de Goddelijke naam, maar de mens van vandaag heeft God vergeten. Hij is op rijkdom uit.
De ontwikkelde mensen van de Kali- tijdperk
Weelde wordt aanbeden als een God, eigendunk is tot een credo verheven, zelfzucht heeft zich in het intellect genesteld. Het ego viert hoogtij en verlangens zijn tot sieraad geworden. Juist gedrag bestaat in de wereld nog steeds in naam. Mededogen is verdord. Welgemanierdheid is afgenomen. Schijnen heiligheid is het kenmerk van het leven geworden. Liefde en genegenheid zijn tot wellustige bezoekingen verworden. De geschriften worden veronachtzaamd. Het leven is tot een last geworden en de geest van de mens is op een dwaalspoor terechtgekomen. Dankbaarheid als deugd is vervlogen. In het Kali- tijdperk zijn dit de kwaliteiten geworden van ontwikkelde mensen. |
| |
26 juli 2007, 01:55
|
#2 (permalink)
| | | Re: De huidige tijdperk (kaliyuga) Citaat: |
Oorspronkelijk geplaatst door su Kali Yuga
Dit is het ‘Kali’- tijdperk. Vaak wordt het de ‘Kalaha’Yuga genoemd, het tijdperk van tweedracht waarin er wanbegrip en ruzie zullen zijn tussen man en vrouw, vader en zoon, meester en leerling. De mens dient zijn twistzieke houding op te geven, liefde en medeleven aan te kweken om dan te schitteren als een belichaming van liefde, dat wat hij in wezen is.
Gods naam
De indruk overheerst dat Kali Yuga het tijdperk is van ellende en gevaar. Dit is niet waar. Kali is een tijdperk van Gods naam. In Kali Yuga is er niets groter dan Namasmarana- het herhalen van Gods naam. Kali is doortrokken van de Goddelijke naam, maar de mens van vandaag heeft God vergeten. Hij is op rijkdom uit.
De ontwikkelde mensen van de Kali- tijdperk
Weelde wordt aanbeden als een God, eigendunk is tot een credo verheven, zelfzucht heeft zich in het intellect genesteld. Het ego viert hoogtij en verlangens zijn tot sieraad geworden. Juist gedrag bestaat in de wereld nog steeds in naam. Mededogen is verdord. Welgemanierdheid is afgenomen. Schijnen heiligheid is het kenmerk van het leven geworden. Liefde en genegenheid zijn tot wellustige bezoekingen verworden. De geschriften worden veronachtzaamd. Het leven is tot een last geworden en de geest van de mens is op een dwaalspoor terechtgekomen. Dankbaarheid als deugd is vervlogen. In het Kali- tijdperk zijn dit de kwaliteiten geworden van ontwikkelde mensen. |
Ik heb juist op een site gelezen
dat in deze tijdperk vishnu op aarde komt
als een gedaante (dit zal ook zijn laaste gedaante zijn als het goed is)
en alles zal vernietigen
klopt dat 
__________________ Priya |
| |
26 juli 2007, 03:06
|
#3 (permalink)
| | Super Moderator
Rep kracht: 5  | Re: De huidige tijdperk (kaliyuga) ik heb het gelezen maar ik snap er niks van
ik snap dat mense gelovig zijn enzo, maar zo gelovig dat ze echt geloven dat er iemand op aarde komt die het dan kapot maakt? en dan nog te zeggen dat het een bhagwaan is die miljoene aanbidden?
ik geloof in bhagwaan maar ik denk niet dat hij ooit de aarde ofzo zal vernietigen, ook denk ik niet dat hij in een menssoort op aarde zal komen.
__________________ |
| |
26 juli 2007, 11:25
|
#4 (permalink)
|
Rep kracht: 5  | Re: De huidige tijdperk (kaliyuga) kan je het uitleggen? wat de tijdperk is. |
| |
26 juli 2007, 12:43
|
#5 (permalink)
Oorspronkelijk geplaatst door Dj Creative ik heb het gelezen maar ik snap er niks van
ik snap dat mense gelovig zijn enzo, maar zo gelovig dat ze echt geloven dat er iemand op aarde komt die het dan kapot maakt? en dan nog te zeggen dat het een bhagwaan is die miljoene aanbidden?
ik geloof in bhagwaan maar ik denk niet dat hij ooit de aarde ofzo zal vernietigen, ook denk ik niet dat hij in een menssoort op aarde zal komen. | Kijk hier heb k dat gelezen: http://http://www.samsam....=hindoeisme_01
als je aan de linker kant op goden klikt
en drna op het laatste plaatje van vishnu
dan moet je dat even door lezen
en let op het gedeelte van kalki
daar staat het
(En als je gelijk info over shiva vind
dan moet je gwn op trug klikken
om bij die plaatjes te komen )
| |
26 juli 2007, 19:53
|
#6 (permalink)
|
Rep kracht: 5  | Re: De huidige tijdperk (kaliyuga) Citaat: |
Oorspronkelijk geplaatst door Dj Creative ik heb het gelezen maar ik snap er niks van
ik snap dat mense gelovig zijn enzo, maar zo gelovig dat ze echt geloven dat er iemand op aarde komt die het dan kapot maakt? en dan nog te zeggen dat het een bhagwaan is die miljoene aanbidden? | Dat denk ik ook niet.
Toen Rama er was, waren er niet zoveel slechte mensen, dus een harde aanpak is te begrijpen.
Ook Krishna heeft tjatnie gemaakt van iedereen die niet wilde luisteren.
In deze Kali Yuga, zijn er weinig goede mensen.
Als Bhagwaan alle stouterikken zou komen timmeren, blijven er weinig over.
Het zal zeer waarschijnlijk anders aangepakt worden. |
| |
26 juli 2007, 20:01
|
#7 (permalink)
|
Oorspronkelijk geplaatst door Hindoegirl Citaat: |
Oorspronkelijk geplaatst door Dj Creative ik heb het gelezen maar ik snap er niks van  | Ik heb juist op een site gelezen
dat in deze tijdperk vishnu op aarde komt
als een gedaante (dit zal ook zijn laaste gedaante zijn als het goed is)
en alles zal vernietigen
klopt dat  | Ik denk dat Dj.. gelijk heeft. Niet de vernietiging wat je eerst zou denken.
Kalki zal iets anders vernietigen, niet de mensen/wereld. |
| |
26 juli 2007, 20:17
|
#8 (permalink)
|
Oorspronkelijk geplaatst door jah_joh kan je het uitleggen? wat de tijdperk is. | O wacht, we moeten bij het begin beginnen natuurlijk.
Er zijn 4 tijdperken.
In de 1e zijn de meeste mensen heel dharmisch (Juist/goed gedrag) bezig.
In de 2e wordt het wat minder.
In de 3e nog minder.
In de 4e (de huidige tijdperk), dit noemen ze de kaliyuga, is de mens heel weinig bezig met dharma.
Een tijdperk is dus een periode van een heleboel jaren. |
| |
26 juli 2007, 22:05
|
#9 (permalink)
Oorspronkelijk geplaatst door su Ik denk dat Dj.. gelijk heeft. Niet de vernietiging wat je eerst zou denken.
Kalki zal iets anders vernietigen, niet de mensen/wereld. | Hmmm oke
het kan
ik had het gelezen daar drm d8 ik dat eigenlijk
| |
26 juli 2007, 22:19
|
#10 (permalink)
|
Oorspronkelijk geplaatst door Hindoegirl Citaat: |
Oorspronkelijk geplaatst door su Ik denk dat Dj.. gelijk heeft. Niet de vernietiging wat je eerst zou denken.
Kalki zal iets anders vernietigen, niet de mensen/wereld. | Hmmm oke
het kan
ik had het gelezen daar drm d8 ik dat eigenlijk | Ook jij hebt gelijk hoor, er zal veel vernietigd worden, alleen niet wat de meeste mensen denken. |
| |  | | | Discussietools | | | | Weergave | Lineaire weergave |
Regels voor berichten
| You may not post new threads You may not post replies You may not post attachments You may not edit your posts HTML-code is Aan | | | Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:04.  | |  |
Vertalen: | |