BEDRIJVENGIDS   |   BOLLYWOOD   |   DANCE   |   DATING   |   FORUM   |   HINDU   |   ISLAM   |   REALTONES   |   TV
advertentie

Ga terug   IndianFlava.nl | Your Bollywood Community > IndianFlava.NL Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Religie & Spiritualiteit Hier kan je terecht met al je vragen met betrekking tot spiritualiteit, mantra's, gebeden, rituelen en religieuze verhalen. Voorts wordt je hier in de gelegenheid gesteld om te filosoferen.
Antwoord

LinkBack Discussietools Weergave
Oud 25 november 2007, 02:19   #11 (permalink)
su

Leeftijd: 35
Discussies: 25
Rep kracht: 5 su is on a distinguished road
Stuur een bericht via MSN naar su
Re: Welk Geloof?????

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naitr0
Gelovig he?

Ik ben Hindoe, Sanatan!!
Hmm, ik ben jaren niet naar de Mandir geweest, gewoon omdat ik er g1 zin in heb!!
Maar elke ochtend doe ik me Pooja thuis, dus wat vind je daarvan.
Mandir gaan is tg niet nodg?

Trouwens Ik doe mee aan Navratri, Divali, Phagwa en dergelijke feestdagen!
Gelovig ben ik wel, want ik geloof dat er een GOD is die ons in elke stap van ons leven BEGELEID!!!
Goed hoor, ga zo door.
su is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 16:02   #12 (permalink)

Geslacht: Vrouw
Rep kracht: 0 Jameela is an unknown quantity at this point

Ik ben geen hindoe maar ik geloof wel in het hindoeisme. Jammer dat ik weinig mensen ken die me het een en ander kan uitleggen over het geloof. Misschien kan jij me uileggen hoe ik kan bidden want ik kan geen hindi praten. Naomi
Jameela is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 16:11   #13 (permalink)
Root Admin

Discussies: 5
Rep kracht: 10 vissie-j is on a distinguished road

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jameela Bekijk bericht
Ik ben geen hindoe maar ik geloof wel in het hindoeisme. Jammer dat ik weinig mensen ken die me het een en ander kan uitleggen over het geloof. Misschien kan jij me uileggen hoe ik kan bidden want ik kan geen hindi praten. Naomi

Wat wil je precies uitgelegd hebben over het hinduïsme? (maak er desnoods topics over)

en om te bidden hoef je geen hindi te kennen
Bidden is min of meer een moment voor jezelf en hoe je god ervaart is aan jou en eveneens met welke taal je spreekt is ook aan jou.
Who loves you
vissie-j is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 19:35   #14 (permalink)

Heel erg bedankt.
Ik heb zoveel boeken gelezen over het hindoeisme, je kan zeggen dat ik verliefd ben op dit geloof. Ik sta er mee op en ga ermee slapen.
Ik ben ook blij dat ik deze side heb gevonden. Ik hou er zoveel van dat ik niet eens weet welke god-godin ik moet kiezen, dus heb ik van elke god een plaatje in mijn huis. Als ik op you tube ben draai ik gebeden af.
Mijn vraag is of het invloed heeft, respecteren de goden dit? zegenen zij mijn huis en mijn gezin. Ik wil veel voor ze doen om ze tevreden te stellen. Als eerste heb ik rundvlees afgeschaft uit respect en ik brand elke dag wierook. Als er tips zijn om naar de goden te bidden zou ik dat graag willen leren. alvast bedankt voor uw vriendelijkheid.

Met vriendelijke groet,

Naomi
Oud 17 september 2008, 19:36   #15 (permalink)

Het is een mooi geloof en ik zou me eraan vast houden.

Groetjes Naomi
Oud 18 september 2008, 14:28   #16 (permalink)

Geslacht: Man
Discussies: 19
Rep kracht: 0 info is an unknown quantity at this point

Citaat:
Heel erg bedankt.
Ik heb zoveel boeken gelezen over het hindoeisme, je kan zeggen dat ik verliefd ben op dit geloof. Ik sta er mee op en ga ermee slapen.
Ik ben ook blij dat ik deze side heb gevonden. Ik hou er zoveel van dat ik niet eens weet welke god-godin ik moet kiezen, dus heb ik van elke god een plaatje in mijn huis. Als ik op you tube ben draai ik gebeden af.
Mijn vraag is of het invloed heeft, respecteren de goden dit? zegenen zij mijn huis en mijn gezin. Ik wil veel voor ze doen om ze tevreden te stellen. Als eerste heb ik rundvlees afgeschaft uit respect en ik brand elke dag wierook. Als er tips zijn om naar de goden te bidden zou ik dat graag willen leren. alvast bedankt voor uw vriendelijkheid.

Met vriendelijke groet,

Naomi
Als je echt de zegening wilt hebben van god moet je er iets voor doen. Eeen wierrook aansteken zal het werk niet voor je doen.
info is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 21:16   #17 (permalink)

Ik weet dat wierook branden niet genoeg is, maar dat is ook niet het enige wat ik doe. Ik bid ook elke dag en niet allen voor mijzelf en voor mijn gezin. Ik doe mijn best om goed om te gaan met mijn medemens.
Oud 24 september 2008, 10:12   #18 (permalink)

Geslacht: Man
Discussies: 19
Rep kracht: 0 info is an unknown quantity at this point

Citaat:
Ik weet dat wierook branden niet genoeg is, maar dat is ook niet het enige wat ik doe. Ik bid ook elke dag en niet allen voor mijzelf en voor mijn gezin. Ik doe mijn best om goed om te gaan met mijn medemens.

Vaak is dat ook niet genoeg. Bidden volgens de geschriften brengen het meeste resultaat.

Guru Nikhil - Introduction
issp-netherlands : Siddhashram Sadhak Parivar in Nederland
Gurunikhil
info is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 14:45   #19 (permalink)

Discussies: 7
Rep kracht: 0 dewanand is on a distinguished road

namaskar allemaal,

ik ben als een soort moslim opgevoed door mijn moslim moeder, maar wist niet veel over de islam. mijn vader kwam uit een hindoe familie dus ik ben een mixkind.

toen ik twintig was had ik geen geloof en eerder een materialist en darwinist. ik geloofde toen in wiskunde, natuurkunde, formules en kennis. toen verliet ik suriname om te studeren aan de technische universiteit in delft, voor werktuigbouwkunde.

uiteindelijk na vele jaren eenzaam studeren raakte ik in een sociaal isolement en werd opgenomen in een kliniek voor mijn psychische problemen. toen was ik 99 procent sociaal dood, fysiek was ik een wrak en ik was een darwinist zonder innerlijke rust. toen op mijn 26ste was ik dus absoluut geen hindoe en wist er ook niets vanaf.

in 1994 toen ik bijna dood was openbaarde krishna zich aan mij in de gedaante van altecrea en ik kreeg een nieuwe geest en een nieuw karma. vanaf toen ging ik mij verdiepen in de bhagavad gita en las vele andere boeken over de sanathan dharm. ik ging regelmatig naar mandirs, zong mee en kocht een heleboel bhajans uit india.

nu ben ik bekend als hindoeschrijver dewanand na een ontwikkeling van vele jaren. maar ik beschouw mijzelf als hindoe fundamentalist omdat ik alles fundamenteel beschouw, en een vreedzame oplossing zoek voor vele problemen van de mens.

je zou mij een rishi kunnen noemen van deze nieuwe eeuw. en ik leef al in krishnaloka. ik ben verlost.

alle wegen eindigen hetzelfde voor alle levende wezens, dus ga niet vechten om geloof, al ben je hindoe, moslim, christen, jood, bahai, of what else. Ik probeer nu om het dewanisme vorm en inhoud te geven, als een nieuwe futuristische stroming binnen de sanathan dharm. lees mijn boeken en teksten om hier een beeld van te krijgen en om jezelf te bekeren tot dit nieuwe geloof van de toekomst.

ieder mens heeft recht op een menswaardig bestaan, ongeacht hsijn geboren gedaante. juist deze stelling motiveert mij om het dewanisme verder te ontwikkelen.

de wetenschappelijke basis van dewanistisch denken en geloven heb ik ontwikkeld afgelopen jaren. het werkt met de theorie van operations research waarin constraints worden toegepast om een systeem te optimaliseren, vaak via ingewikkelde wiskundige formules en berekeningen.

ok, groeten uit krishnaloka

welkom in kali yuga

dewanand
Oud 23 oktober 2008, 21:32   #20 (permalink)
Smile for me baby
Gast

Ik bid één keer per jaar, met divali.

Als ik me voorbereid op divali, dan maak ik heel mijn huis in alle hoekjes goed schoon. Verder ben minimaal 1 dag voor tijd vegetarisch. Ik maak geen presad. Maar verder kook ik wel uitgebreid, omdat het voor mij echt een feestdag is..

Religie speelt in mijn leven geen belangrijke rol. Zo hoort het volgens mij ook. Het moet zeker niet de eerste plaats aannemen in je leven (vind ik). Ik ben van mening dat je jezelf niet moet kwijtraken in een geloof, anders begrijp je niet goed wat de doel is ervan. Volgens mij is het bedoelt om iets toe te voegen aan je leven, bijvoorbeeld vrede/wijsheid/ voldoening. Als je geen toevoeging nodig hebt, dan hoef je ook niet als een gek allerlei handelingen te gaan verrichten die anderen met dezelfde religie ook doen.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten