Als het aan een vriend van me ligt, wint Eritrea het EK.
Die man is optimist nummer 1 op aarde man!
Kerel komt uit Eritrea en dat land presteert echt geen moer. Ze plaatsen zich nooit voor een volgende ronde in een kwalificatietoernooi. Ze winnen zeer sporadisch een wedstrijd tegen San Marino ofzo. Dan moeten ze overigens wel geld hebben om die reis naar San Marino te boeken! Daarbij is het nogeens zo dat ze zich nog nooit voor een Afrika Cup hebben geplaatst en zo hoogstaand is het niveau daar ook weer niet.
Laatst won Eritrea dus een wedstrijd. Java (die vriend) komt zo tegen me praten:
"Ja Riz, let maar op jongen nu gaat het komen met Eritrea. Ze hebben gewonnen en ging echt goed. Wacht maar af tot het WK nadert, ik meen het." [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]
Ik zeg: "Kerel, tegen wie hebben ze dan gewonnen?"
Check zijn antwoord: "Ze hebben gewonnen van Sri Lanka! Was een oefenwedstrijd maar voor zulke landen bestaan oefenwedstrijden niet man. Elke wedstrijd telt en is een kwestie van overleven. Prestige is een taboe voor kleine landen. Iedere overwinning levert ze geld en punten op voor het wereldklassement dus dit zijn belangrijke duels hoor. En Sri Lanka is niet zomaar een land kerel. In Pakistaan wonen vet veel mensen en Sri Lanka had tot 1947 geen enkele wedstrijd verloren van Pakistan!"
Ik zo: " Kerel, Pakistan bestaat sinds 1947, wat loop je nou te zwetsen man?" [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img]
Check zijn antwoord: "Hm.... Ja maar dat is niet die kwestie man! Je weet wat ik bedoel!"
Hij is vet lachen!
[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img]