BEDRIJVENGIDS   |   BOLLYWOOD   |   DANCE   |   DATING   |   FORUM   |   HINDU   |   ISLAM   |   REALTONES   |   TV
advertentie

Ga terug   IndianFlava.nl | Your Bollywood Community > Sport, Liefde & Relatie > Sport

Sport Sportief aangelegd? Dan moet je hier wezen!
Antwoord

LinkBack Discussietools Weergave
Oud 1 oktober 2006, 21:07   #1 (permalink)
~Mizzy~
Gast

Hardlopen

Vraaaaaaaaaagje!
Ik ben nu dus al een tijdje een paar keer in het week aan het joggen. Maar elke keer weer begin ik met moeite ... mijn benen doen pijn en ik heb de neiging om al gelijk te stoppen (gelukkig ga ik door en is het na een tijdje over). Maar heb het idee dat ik wat "luie benen" heb.
Is hier iets aan te doen, of is het de normale gang van zaken.
Kan ik dit trainen? Zodat dit overgaat? Zoja, hoe
  Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 21:47   #2 (permalink)
MahaGyani Pandit Ji
Gast

Je moet altijd oppassen met hardlopen. Rustig opbouwen enzo. Het is heel makkelijk om geblesseerd te raken.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 21:54   #3 (permalink)
~Mizzy~
Gast

Citaat:
Originally posted by MahaGyani Pandit Ji
Je moet altijd oppassen met hardlopen. Rustig opbouwen enzo. Het is heel makkelijk om geblesseerd te raken.
luie benen noem ik niet hetzelfde als een blessure.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 22:05   #4 (permalink)
MahaGyani Pandit Ji
Gast

Zeg ik ook niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 22:09   #5 (permalink)
~Mizzy~
Gast

Of ik moet inlopen ofzo .. even warm worden. Maarja dat doe je normaal met hardlopen
  Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 14:10   #6 (permalink)
Faya-kroitie
Gast

opwarmen, rek en strek oefeningen, hardlopen, cooling down en afronden met rek en strek oefeningen. Succes.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 14:27   #7 (permalink)
Agni
Gast

Re: Moderators vervelen zich dood

Citaat:
Originally posted by ~Mizzy~
Vraaaaaaaaaagje!
Ik ben nu dus al een tijdje een paar keer in het week aan het joggen. Maar elke keer weer begin ik met moeite ... mijn benen doen pijn en ik heb de neiging om al gelijk te stoppen (gelukkig ga ik door en is het na een tijdje over). Maar heb het idee dat ik wat "luie benen" heb.
Is hier iets aan te doen, of is het de normale gang van zaken.
Kan ik dit trainen? Zodat dit overgaat? Zoja, hoe
Dit is de normale gang van zaken, zeker voor een beginner! Natuurlijk zullen je benen een beetje pijn doen na de eerste meters, maar daarna gaat het weer over, zoals je zelf al hebt gemerkt. Gewoon effe doorbijten dus en na een tijdje merk je er helemaal niks meer van. Vergeet niet dat je lichaam moet wennen aan het hardlopen. Als ik jou was zou ik beginnen met elke dag een kwartier rustig hardlopen, als je dat makkelijk af gaat, een half uur, etc etc.

Check voor schemas op http://www.runnersweb.nl/runnersweb/show/id=3391

Zo heb ik het ook gedaan en zat na een aantal weken op een uur onafgebroken hardlopen. Erg goed voor je geest trouwens, maar ook voor lichaam, want je valt snel af.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 14:30   #8 (permalink)
~Mizzy~
Gast

Ik ren tot nu toe al vier weken 2 keer per week 20 minuten. Het is makkelijk vol te houden, ik eindig zeker niet hijgend. Ik zou dus veel meer kunnen, maarja door mijn benen geef ik snel op :P

Elke dag? Mijn pa deed dat ... resultaat zag je inderdaad snel. Maarja hardlopen is niet mijn favo sport, het gevoel achteraf daar doe ik het voor. Dus ik denk dat ik het bij 2 a 3 keer per week hou :P
  Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 14:33   #9 (permalink)
Agni
Gast

Citaat:
Originally posted by ~Mizzy~
Ik ren tot nu toe al vier weken 2 keer per week 20 minuten. Het is makkelijk vol te houden, ik eindig zeker niet hijgend. Ik zou dus veel meer kunnen, maarja door mijn benen geef ik snel op :P
Niet hijgend? Op wat voor slakken-mode ren jij dan? :P Als je tijdens het rennen zweet en een licht gevoel aan het einde van de rit hebt dan heb je het goed gedaan. Anders heeft het ook niet zoveel zin. En twee keer per week is een beetje weinig. Wat is eigenlijk het doel waarvoor je hardloopt? Gewoon voor de fun of ook afvallen?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 14:35   #10 (permalink)
~Mizzy~
Gast

Citaat:
Originally posted by Agni+-->
QUOTE(Agni)
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten